Seg tumgas

Moore

Välkänd medlem
25 okt 2005
142
0
6
34
Kalix
Min tumgas e seg som fan, lr hård vad man nu ska kalla det. Alltså är skit tung o trycka in när man gasar så efter 10 min effektiv körning är tummen död. Undrar då inte så långsökt hur ja kan fixa den ?

Värt o tillägga att det är en 440.
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Det enda du kan göra är att se till att vajrarna löper lätt i höljena utan några tvära böjjar och att dom inte är slitna, annars är det trottelfjädrarna som är boven i dramat och där finns det inte så mycket att göra utan att riskera gashäng när det är kallt tex.
 

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
hade så på min xcr och frågade på en åf vad jag skulle göra och de svara att jag skulle träna tummen att de inte fanns nå mycke mer och göra.
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Byta förgasare till flatslide som är betydligt mera lätt gasade går ju men är knappast ekonomiskt försvarbart utan är vajrarna fräscha så är det nog 147's idé om tumträning som gäller
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
rullgas :)

Något billigare än att byta gasare osv, bra tips :) Men hur är det å köra med rullgas, blir det inte konstigt när man ska burka osv?
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Seg gas

Jag kan inte tänka mig att de har med förgasarna att göra... Verkar konstigt att trotteln skulle glida så trögt och att retur frädern är så stark isåfall!?! Skulle rekomendera att smörja upp vajrarna och gasreglaset.... Ev. byta ut gasreglaset! Har du kollat att inget kärvar inne i förgreningen där 2 blir 1?!? Ha'de