Sekundär problem rev

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag har köpt ett dynamo Joe variatorkit.
Och har fått ett problem, när jag ska dra tillbaka sekundärvariatorn så lossnar en av dom dära brickorna eller vad dom heter, dom som låser fast helixen.

Har kollat när jag drar åt bulten och då trycker de in helixen just lite grann och därmed så sitter dom dära brickorna löst och lossnar.

Har nån nått tips på vad som kan vara fel?

Skotern är en Ski-doo renegade 800 -07
Här är en bild iaf:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-----------DSC00277.JPG
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Nepps, det ska sitta sådär. Varför glider den ut? Det är inte skit i spåret eller nått sånt? Har du testat byta plats på dom?
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Har kommit på problemet, ganska skämmigt, men som tur är så har jag köpt de av en kompis och får tillbaka pengar osv. Kittet är för button helix och min har roller, där e problemet :)
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Har kommit på problemet, ganska skämmigt, men som tur är så har jag köpt de av en kompis och får tillbaka pengar osv. Kittet är för button helix och min har roller, där e problemet :)
är din neddrevad? är den inte så gör det,
ja drevat ner min 2kugg på lilla å det gav mkt skillnad,
har även dynamoe s8x kit på min.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
är din neddrevad? är den inte så gör det,
ja drevat ner min 2kugg på lilla å det gav mkt skillnad,
har även dynamoe s8x kit på min.
Nä har originaldrevning, men behövde du korta kedjan nå då?
Och kör du me piratdrev eller originaldrev?
Tänkte om du vet ifall dom verkar hålla piratdreven?

Jag ska också beställa ett kit från Dynamo Joe, blev grymt less när de inte passa nu, så har beställt ett!

Vad kör du för vikter i variatorn och vilket nummer har du på clickern?
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
jag kör med originaldrev, vet faktiskt inte om kedjan behövdes kortas eftersom det gjordes på skidoo verkstad i samband me diverse andra fixningar,
kommer inte ihåg vilket nr på clickern, men kör med tror det var 23grams viktpinnarna, v. kitet monterades förra vintern.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
aha okejokej, ja men har beställt ett v-kit, får se om man drevar ner 2 kugg sen, ska testa och se skillnaden me bara kittet först.