Sekundären *****s!!

Snow-Rider

Välkänd medlem
1 jan 2006
104
0
6
33
Finland
Skulle dra av sekundären på min Ockelbo men den sitter så utav H*****e den ska ju bara dras av men den rör sig inte en millimeter...har skruvat bort bulten i ändan och tagit bort hylsan som sitter efter bulten.Sen när man ska dra lös sekundären så går det inte...kan den ha rostat fast eller dylikt. kan man smörja in den med nått så den släpper??
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Du måste ha en avdragare.
Variatorn sitter på en konisk axel.




AJ AJ AJ.....Klumpigt av mig.
Det är primären som sitter på konisk axel.
Var lite trött när jag svarade.

Sekundären sitter fast med en krysskil
Så den har nog rostat fast!
 
Last edited:

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
tror nog inte att det är en konisk axel på sekundären på en ockelbo.. vad är det för modell på den.
 

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
jag tror nog att du prövar med 556 eller valfri rostlösare och sprayar som fan sen så knackar du lite samtidigt som du drar..annars så borde nån verkstad i närheten ha en kloavdragare som du kan låna.
 

Snow-Rider

Välkänd medlem
1 jan 2006
104
0
6
33
Finland
147 skrev:
jag tror nog att du prövar med 556 eller valfri rostlösare och sprayar som fan sen så knackar du lite samtidigt som du drar..annars så borde nån verkstad i närheten ha en kloavdragare som du kan låna.




Jaha...ska försöka med sprey och se om det hjälper...om inte ska man använda en avdragare då?fick lite olika svar så jag undrar.
 

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
ja du kan ju alltid prova det kan ju inte hända så mycket men det brukar inte behövas en avdragare på sekundären.. jag har då aldrig varit med om det på nån skoter.
 

Snow-Rider

Välkänd medlem
1 jan 2006
104
0
6
33
Finland
147 skrev:
ja du kan ju alltid prova det kan ju inte hända så mycket men det brukar inte behövas en avdragare på sekundären.. jag har då aldrig varit med om det på nån skoter.
Har spreyat på rost-off nuu så ska se om det släpper nå...
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
köp dig en avdragare dom sitter som satan själv på en del gammel skotrar man blir bara sur och svär gjör man okså