Service crossfire 7

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
hej undrar vad som ska göras på 300 mila servicen och ungefär va de kan kosta. eller om det kan vara lönt att göra det själv. har sökt:hmmmm2: men inte funnit nånstans där det står vad som ska göras. tacksam för svar...
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
det görs ju en vid 25 mil sen är det ju service var 150dé mil alltså 150/300/450 osv så det är nog ungefär samma som vid den förra dvs 150mila servicen skulle jag tro,
men har du garanti kvar på den 2åriga maskingarantin så kan det vara värt slantarna att lämna i den.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
nä jag har inte kvar garantin. har inte haft den så länge (3 veckor). å har inte luskat ut vad som ska göras än. den har gått ca 330 mil nu. så jag tänkte att om ändå inte garantin gäller kan jag ju lika gärna göra de själv. äger även en snopro 440-99 så skruvningen är inte ett problem:D,om ja bara visste vad.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
ok,men garantin följer ju skotern och gäller ej endast första ägaren,bara så att du vet om det,fick min pipa på F7án utbytt på garantin just innan den gick ut (den sprack).var 2á ägaren.
det är väl bara kolla upp så att allt ser bra ut/kontrollera/efterdra bultförband/mattspänning&ge den en omgång med fettsprutan.
byta oljan i dd´n kanske?
variatorernas skick/linjering&rengörning kanske?
ring nån åf i närheten och hör om du kan få ett serviceschema kanske?
 
Last edited: