sitthöjd Ski doo Renegade 550 vs Grand touring sport 550, båda -10

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Fick ett uppslag om en ny Renegade 550. Men de var slut hos handlare, och vet ej om de får fram fler. Han har dock Grand touring sport 550 hemma för lev.

Skiljer det nåt i sitthöjden på dessa två?

GTS,en har ju redan dubbeldyna som jag lär utrusta Renegaden med annars, men den sista ser lite mera sport ut.

Skiljer det nåt i drevningen på dessa?

A
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
skulle välja en renegade för grand touringen är 26kg tyngre och 2sitts dynan du sätter på renegaden funkar faktiskt riktigt bra det finns ju en del begangnade 2010 ute på försäljning, när det gäller sitthöjd så tro ja den är ganska samma du sitter ganska högt på renegaden iallafall:)
 

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
skulle välja en renegade för grand touringen är 26kg tyngre och 2sitts dynan du sätter på renegaden funkar faktiskt riktigt bra det finns ju en del begangnade 2010 ute på försäljning, när det gäller sitthöjd så tro ja den är ganska samma du sitter ganska högt på renegaden iallafall:)
Förlåt. menade -11.
Han får inte hem Renegades, dock kan han få 550 TNT. funkar extra dyna på dem med väl?
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
ja extra dynan ska funka lika bra på en kort maskin.
men annars är ju 10: or och 11: ors renegade samma maskin bara färgen som skiljer dom åt.
Nån annan ski-doo handlare har säkert en 2011 renegade 550 hemma.
Men mxz är också väldigt fina maskiner lika dan som renegaden tro bara att det är mattlängden som skiljer.
 

haugell

Aktiv medlem
2 jan 2006
50
0
1
Bollnäs / Oslo
Det låter som du har planer att ofta sitta 2st på skotern. Om du inte väger alltför mycket och kompisen som sitter bak inte väger mycket så är det väl rätt okej med en renegade med dubbeldyna. Men komihåg att stötdämparna och fjädrarna inte är byggda för detta. Jag har själv en renegade 550 förra årets modell och åker ofta 2 på. Det går inte något vidare på dålig led. Men förhoppningsvis är detta ordnat nästa vecka då jag beställt värre fjädring som monteras nästa vecka.
Så komihåg att en "sportskoter" inte är byggd för att sitta 2 på. Även fast det går :)
 

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Det låter som du har planer att ofta sitta 2st på skotern. Om du inte väger alltför mycket och kompisen som sitter bak inte väger mycket så är det väl rätt okej med en renegade med dubbeldyna. Men komihåg att stötdämparna och fjädrarna inte är byggda för detta. Jag har själv en renegade 550 förra årets modell och åker ofta 2 på. Det går inte något vidare på dålig led. Men förhoppningsvis är detta ordnat nästa vecka då jag beställt värre fjädring som monteras nästa vecka.
Så komihåg att en "sportskoter" inte är byggd för att sitta 2 på. Även fast det går :)
Kommer mest att åka själv. Men ibland kanske man tar med familjen ut också.
Var och provade en Touring, och Renegade -11 får Skidoo ej fram. Kanske får MXZ TNT, så har bokat mig på en sån.