Alla ski doo prissänktes med 4000kr på skärtorsdagen, kul att dom dessutom gjorde det på P....... nationaldag;-)
Visserligen, men jag är rätt säker på att BRP inte vill att handlarna ska annonsera med låga priser på nya maskiner.Fri prissättning gäller enligt lag.
Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
Självklart vinner handlarna på att priskriga med varandra.. om du sänker priset med 2000 och får sälja 20 maskiner extra tror ja nog att det är lönsamtVisserligen, men jag är rätt säker på att BRP inte vill att handlarna ska annonsera med låga priser på nya maskiner.
Handlarna vinner inget på att priskriga med varandra...
Handlare A sänker priset med 2000:-Självklart vinner handlarna på att priskriga med varandra.. om du sänker priset med 2000 och får sälja 20 maskiner extra tror ja nog att det är lönsamt
Det är väl för tusan så hela ekonomin i världen funkar? (nästan iaf).Handlare A sänker priset med 2000:-
Handlare B kontrar med att sänka 4000:-
Handlare C vill sälja mest och sänker 6000:-
Tror du handlarna vinner på det?
Om handlarna skulle komma överens om att endast sälja till listpris är det knappast kartell.Om handlare gemensamt skulle komma överens om att hålla ett visst pris (gärna högt) så kallas det kartell och är i högsta grad olagligt.
Jag är mer inne på att byta till en summit men vill nästan ha freeriden istället för jag tycker den är så sjukt frän =)Ingen som tycker att Freeriden blivit lite väl extrem i färgläggningen ?
Det är ju precis så som Media Markt har gjort i hemelektronikranchen. Sänka priserna så man knappt har gått med vinst eller ren förlust på många varor och därmed gjort så att konkurrenter inte kan sänka mer vilket ger att alla kunder kommer till MM och ingen går till Expert, ONOFF mm.Handlare A sänker priset med 2000:-
Handlare B kontrar med att sänka 4000:-
Handlare C vill sälja mest och sänker 6000:-
Tror du handlarna vinner på det?
Visst har den sin charm men kan aldrig tänka mig att den är snygg i närbild efter 40-50mil. Kompis har en -12 freeride och den har gått 150 nånting mil och ser ut som den gått i taggtråd eller 4-8 kvartsitsten...Jag är mer inne på att byta till en summit men vill nästan ha freeriden istället för jag tycker den är så sjukt frän =)
Smaken är som baken, Delad!
hehe
You wish!!känns som man har en meter mellan benen ibland.
Tunneln på lynxen är bräckt på ovansidan, känns mycket smidigare.ja, det är dämparna jag vill åt. Fotbrädorna är på tok för bred och dom kan dom kasta åt helv... Iof kändes sadeln på 3700 smalare än på freeriden. Det skulle dom också kunna få lösa Vill inte gärna stå som nån tokig cowboy efter en veckas åkning, min är också sådär ledåkarbred och känns som man har en meter mellan benen ibland.
Har inte alla metervara när man mäter i forummått ? :heh:You wish!!
:laugh:
Ja, låter smidigare också. Men låter gärna tidningarna hissa istället för att såga PPSens lössnöegenskaper ett år innan jag luras in i det träsketTunneln på lynxen är bräckt på ovansidan, känns mycket smidigare.
Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Nyfiken fråga, vart handlar du?Har inte alla metervara när man mäter i forummått ? :heh:
Ja, låter smidigare också. Men låter gärna tidningarna hissa istället för att såga PPSens lössnöegenskaper ett år innan jag luras in i det träsket
Sen "får" man väl inte montera drag på boondockern är jag inbillad? Hur ska man då få upp ved/fikakälken i skogen ? Freeriden är det väl iof samma sak med, men nuvarande åf har iaf inte hejdat mig när jag nämnde drag.