Skoj med en Summit. Lite nyfiken, vad blev det för pris när du beställde från Finland? Har själv beställt en från Sverige och det skulle vara kul att höra hur mycket det skiljer i pris.
Men snowchecken får du vell inte när du beställer nu? Så man kan ju inte riktigt räkna sådär heller.143900 på motorhuset östersund och det är utan snowcheck som om jag inte minns fel var 6000 i år också? så då landar den på 137900 svenska kronor utan att prata finska =)
får man fråga vart i finland du köpte den?Så kändes inte aktuellt å köpa en 13 som först var tanken när det skiljer så lite!
får man fråga vart i finland du köpte den?
ja jag gissade nästan det! måste kanske också ringa dit och snackaKolström i muonio såklart!
Bättre å åka dit å stampa in på deras kontor! Alltid bättre å åka dit för att förhandla.. Bara ett tips!ja jag gissade nästan det! måste kanske också ringa dit och snacka
Varför byta dämpare? Går ju att shimsa orginal om det behövs?Fick offert på Evol R för 5800:-/paret eller ett par nya Lynx Boondockerdämpare för 6000:-/paret men vet ej om dom senare går att modifiera på plats eller hur bra dom är , nån som har koll?
Vilka Boondockerdämpare?Fick offert på Evol R för 5800:-/paret eller ett par nya Lynx Boondockerdämpare för 6000:-/paret men vet ej om dom senare går att modifiera på plats eller hur bra dom är , nån som har koll?
Evol R för 5800:-/paret är helt fantastiskt pris! Säker på att det inte är vanliga floatare? Annars, bara köp. Kör med såna och kunde inte vara mer nöjd. Däremot betalade jag närmare 10k för mina.Fick offert på Evol R för 5800:-/paret eller ett par nya Lynx Boondockerdämpare för 6000:-/paret men vet ej om dom senare går att modifiera på plats eller hur bra dom är , nån som har koll?
Precis som krillekravall säger så ogillar jag "ståpånäbben" känslan. Känns som att man ska flyga över styret i många fall när man sätter ner nosen efter även ett litet hopp eller till och med ett skidres i den mesta LÖSsnön utom det bottenlösa fluffet i december/januari.... sen förbättrar det ju skoterns alla andra egenskaper. Den som aldrig kör led med sin skoter bor då jääävligt bra. Till och med i gränsen blir det rätt mycket led innan man kommer till dom riktigt fina ställena. Sedan funderar jag om orginaldämparna är ojämnt inställda från fabrik för jag höll på att bryta handlederna efter några helt oförväntade genomslag i ca 20km/h.... och du har aldrig haft ett genomslag??Själv åker jag lössnö med min summit och har inte haft ett enda genomslag i originaldämparna trots 95kg, förstår inte problemet ?
Åker ni led eller hoppar 20meters dropp hela dagarna med lössnömaskinerna ?
Jag fick idag veta att leveransdatum för min 146" blir slutet november.Nån som hört något om när freeride 146" börjar trilla in?