Med teams rekomendation med rak 60 helix så tappar den varv. ca 300 vid 100km/hHar du straight shift,dvs att det varvar 8000 från stilla stående till toppfart samt varvar 8000 oavsett fart du accelerar från,tycker 441 är nästan låg i tippen får köra click 5 för att få jämn kurva.
ja rev ocksåOk! Visst är de samma drev till xp/rex som till xm chassiet?
Det går fint att smygköra med 441 också...Om jag nu byter till 441-ramper och en fjäder som är lämplig, blir jag då av med möjligheten att kunna smygköra så som jag kan nu?
Alltså kunna gasa så att mattan precis rullar?
-Tycker det är för jävla fint att kunna göra, men därefter hade den kunna fått vara lite rivigare.
Men det blir mer tryck därefter?Det går fint att smygköra med 441 också...
Tycker inte det är nån skillnad i det avseendet mot 413.
hände samma sak för mig för några veckor sedan, hållfastheten verkar inte vara den bästa... hämtade bara ut 4 nitar och fäste den igen dock, inge problem alls själva skyddet var ju heltMen det blir mer tryck därefter?
Något helt annat, bukskydden lossnade från de fyra främre nitarna på två av mina kamraters skotrar (Summit 154, FR154) i helgen.
Blev, inte helt otänkbart, bara skit kvar av skydden.
Har inte kollat mina nitar än, men skydden är på våra tre monterade av ÅF.
Huruvida dom användt original monteringssats eller några andra nitar vet jag inte.
-Så spara en slant och kolla nitarna.
441 rampen matar på bättre och ger mer remtryck.Men det blir mer tryck därefter?
Nej, det går inte alls - är precis såna vår ÅF monterat på våra, istället för originalnitarna. Alla 4 på två skotrar har gått av utan kontakt med annat än snö.går även med så kallad plastnit,då slipper man brickor
Mjoo, men blev less på att bukskyddet skulle lossna hela tiden.. funderade ett tag på att bocka en aluplatta som skulle täcka alla 4 hålen70x70?? Var nog det värsta jag hört..