Ski-doo 2015

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Jajjemän!! Dock börjat ångra mig :D blir så h-vetes långt!!
Äh, med tMotion tror jag ändå att den kommer vara väldigt lättmanövrerad. Svängradien kommer ju dock påverkas litegrann.
Sen beror det ju helt på vart du kör. Finns många ställen där du kommer tacka gudarna för den längden, frågan är ju om du brukar vara där och köra! :)
Själv slängde jag på en CE X3 matta på min 163".... det ska nog räcka på de flesta ställena iaf! :)
 

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
29
Sikfors, Piteå
Jorå nog är jag i regel på ställen där det behövs!! Men jag är rädd att backar som kan ta nån timme att besegra med 154" kommer gå betydligt mycke fortare :D = mindre körtid per backe :(
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag har inte kört mycket utanför jämtlands fjällen men dom ställen jag kör på vet jag inget där det är skotern som begränsar vart du tar dej fram med en 154. Är alltid förar fel som sätter stopp.
 

A Stenvall

Välkänd medlem
6 dec 2013
272
1
16
29
Sikfors, Piteå
Jag har inte kört mycket utanför jämtlands fjällen men dom ställen jag kör på vet jag inget där det är skotern som begränsar vart du tar dej fram med en 154. Är alltid förar fel som sätter stopp.
Är i min uppfattning samma i arjeplogsfjällen! Därför jag är rädd att 174 blir för* långt
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Jag beställde en 163" men jag garanterar att det kommer att vara tillfällen man sitter nergrävd i snön och svär att man inte tog en 174"
 

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Jorå nog är jag i regel på ställen där det behövs!! Men jag är rädd att backar som kan ta nån timme att besegra med 154" kommer gå betydligt mycke fortare :D = mindre körtid per backe :(
Du kommer bli gängets hjälte, att dra lös andra som sitter fast kommer bli din lott. Upp och ner får du ränna för backarna... haha! :)
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
Vad tror ni om nya framvagnen?
Freeride får ju inte den då den var för "klen" för extremt hård åkning tydligen.
 

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Jo och på mxz xrs och på Rave re. Sledtrax påstår idag att det är skillnad, att den går bättre i kurvorna. Funderar på att skaffa en 36" framvagn för att ha vid fjällresor och till blivande längre modeller som jag kanske ska byta till så småningom. Men då blir det den nya och jag hoppas att jag då kan sätta spindlarna på breda framvagnen. Men lite småsnålt är det ju att inte bara köra på och sluta med gamla framvagnen!
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
enligt vad dom säger i youtube filmerna om framvagnen ska den vara stadigare vid landningar efter hopp och ingen större skillnad vi skråkörning.
Men en kompis var i Canada och körde 2015 maskinerna och han sa det var stor skillnad mot 2014 men han kunde inte sätta fingret på vad som var skillnaden men troligen kombinationen av allt med nya framvagnen, skidorna, mattan mm.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Är det stor skillnad på skrå hur påverkas bärigheten.
Ruskig skillnad på skrå och när du surfar. Hugger ej så farligt i skarsnö heller. Original är dom ju hopplösa i skarsnö.
Bärigheten är bra även på kapade.
Men jag har mina skidor så långt fram som det går och då är dom riktigt smidiga bredvid leden men har lite tendens att sjunka bak.
 
Last edited: