Ski Doo 2016

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Fronten är alltid tät av snö även med originalbågen.

Jag skrotade min skinz båge i lördags då jag skickade skotern in i en sten å bågen vek ner sej under buken men skotern är helt oskadd förutom bågen. Så KÖP NU!!! om ni inte redan har bågen.
Med originalbågen hadde min skoter varit skrot nu
Måste man inte sätta fast bågen på nått vis mot buken / bukskyddet? Eller ser det bara ut så på bilderna?

Du har ingen bild från kraschen?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Måste man inte sätta fast bågen på nått vis mot buken / bukskyddet? Eller ser det bara ut så på bilderna?

Du har ingen bild från kraschen?
Jag har vanliga skinz bågen alltså inte rasmussen bågen.
Hadde jag haft rasmussen bågen med stagen in under buken hadde den inte vikt sej in under buken och troligen därav den har dom stagen.
Har ingen bild men kan alltid ta en =)

Men ja bågen med stagen sätter du fast i buken. Har du bukskydd får man böjja ut stagen lite för att den ska gå dit
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Kan lägga upp filmen sen så ser ni att skotern inte hadde varit snygg om original bågen satt där :)
Stått på öppen vagn hem så ursäktar om skotern ser förjävlig ut hehe

krokig.jpg
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Japp, kommer även att finnas i svart pulverlack till hösten.
Vilken godstjocklek är det? Diameter röret i frontskyddet?
Vad händer egentligen med försäkringen om man kvaddar å har moddat om halva fronten?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Vilken godstjocklek är det? Diameter röret i frontskyddet?
Vad händer egentligen med försäkringen om man kvaddar å har moddat om halva fronten?
Rören är 25x2,5mm aluminium, och dom som som sitter på insidan neråt är 19x1,5mm.
Försäkringsbolaget blir nog bara glad då dom slipper köpa en ny pipa och i bästa fall slipper ett samtal helt.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vad ska alla ha för extra grejjer på era maskiner?

Jag kommer köra skinz båge fram och ev bak också.
Skinz framvagn med fox dämpare.
Lägre styre.
SPI Pipa(Original burk)
V-Kitt
Pulverlackade detaljer och ev dekalkitt
Sjukt sugen på airframe fotsteg men inte bestämt mej ännu.

Även kollat mycket på antingen E-Motion eller skinz ARC Till boggin men är mycket pengar på en redan nog så dyr skoter...Nån som har efrarenheter av E-Motion/ARC
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Vad ska alla ha för extra grejjer på era maskiner?

Jag kommer köra skinz båge fram och ev bak också.
Skinz framvagn med fox dämpare.
Lägre styre.
SPI Pipa(Original burk)
V-Kitt
Pulverlackade detaljer och ev dekalkitt
Sjukt sugen på airframe fotsteg men inte bestämt mej ännu.

Även kollat mycket på antingen E-Motion eller skinz ARC Till boggin men är mycket pengar på en redan nog så dyr skoter...Nån som har efrarenheter av E-Motion/ARC
Undrar om du kommer köpa där jag köpte min maskin? Fick du bra pris om du handlar i Östersund?

Ligger ute en beggad ARC till Summit, suttit på en -14 men kanske kan få den till bra pris.