ski-doo citation. hjälp mig!

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
hej jag har en ski-doo citation som det är något fel på den går oftast bara på en cylinder och går den på 2 misständer den bara vad ska jag göra jag är inte så bra på att skruva ska jag köpa en ny motor? den kan gå bra på höga varv
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
Sv: ski-doo citation. hjälp mej!

kolla så att du inte har vatten/skit i förgasarna och tändhattarna kanske du ska skruva in riktigt..
 

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
Sv: ski-doo citation. hjälp mej!

det har jag redan gjort. de konstiga är att den är omöjlig att köra då man har full tankat den går ur kasst då :(
 

mange.mxz

Aktiv medlem
1 maj 2006
66
0
6
ume
Sv: ski-doo citation. hjälp mej!

kolla brytarna sen tändkablarna i tändspolen det kan synas bra men likförbannat är det kablarna , ta på dej hanskar "torra" sen bryt å bänd i kablarna när motorn är igång
 

mange.mxz

Aktiv medlem
1 maj 2006
66
0
6
ume
om det vore pumpen så skulle den smälla när du avgas smälla men det skadar inte att kolla min började smälla citation 4500 hade ett barr i pumpen som hade tagit sig förbi filtret det var väl inte det nyaste men ändå
lätt fixat hemma men när man är 2 mil hemifrån med endast en tång så var det besvärligt
 

Matsa741

Semi PRO sledder
28 dec 2006
48
0
0
Kiruna
Du har säkert fått fukt i cdi boxen ta lös den och testa med en annan om du känner någon som har en likanan. Jag har en gång lyckats torka en sån där på elementet bara annars kostar en sån mellan 500-1200 beroende på årsmodell.