Ski-doo Formula 3 -97-98

BBJB

Medlem
10 mar 2006
6
0
1
Gårdskär
Hej.

Jag har under denna vinter fått låna en everest 500 med 750cc motor, och har nu fastnat för snöskoter =D.
Nu har jag kollat in Formula 3 97an och 98an och har helt enkelt fastnat för denna skoter.
Jag har läst samt hört från folk att 97an ska vara bättre än 98a på många olika vis och tänkte nu höra i detta forum ifall någon har haft/har någon av dessa skotrar.

Utseende mässigt gillar jag 98an mera pga rundare former osv, men 97an är inte heller fyskam.
Jag kommer kunna spara ihop till ca 20-25.000 och har sett ett flertal i denna prisnivå.

Är det en bra "nybörjar" skoter? ( jag kan skruva utan problem.)
Mycket som slits och går sönder på denna?(om vad, är det som oftast går sönder)
Lätt att få tag på reservdelar, billiga ?

Har tänkt att köra lössnö, led, hoppa osv.(i princip kunna ta sig fram :) )

Mvh Jonny Jansson.

Formula rider

Medlem
12 feb 2006
10
0
1
Morjärv
Tjenare!
Har själv en Formula 3:a 97:a, har ägt den i 2mån, kört ca 70mil med den. Har funkat kanon fint, inga problem med stiften som vissa påstår. Dock la tankmätaren av för nån vecka sen, men de va bara säkringen till givaren som trilskades. Ligger som "slickad" på leden i rätt hög fart, men har man lite fart så går han i de lösa åxå. Kan kännas lite tung framtill i knixiga böjar å så, har väl inte direkt "hoppat" med den, men med tanke på tyngden den besitter så e de nog ingen "hoppmaskin". Nån på forumet skrev ju "en raketdriven stridsvagn". Men han går hårt som f-n, å jag ångrar inte skoter-valet.

Tomas.......

BBJB

Medlem
10 mar 2006
6
0
1
Gårdskär
Låter fint de.
blir nog en sådan till hösten =)

Vad har du "toppat" med denna maskin, har hört att acc ska vara bra i denna maskin iaf.

Mvh Jonny

Formula rider

Medlem
12 feb 2006
10
0
1
Morjärv
Hej igen!

Har bara haft upp han i 140 blås pga dåliga "håll pluggen" ställen, men de fanns mer å ge. Man e väl lite "fegis" ännu, men snart............Sen behöver han en bättre matta än original 25mm, ba spinner, men med 2 på, då lyfter skidorna......

Tomas......