ski-doo mangapuller

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
hejsan tänkte höra hur det e med skidoos mangapuller igentligen en "kompis" summit typ 01a lr nåt, har varit ett jä*la strul med mangapullen, o jag vet inte om det e så på dem för jag har fått det intrycket att både ski-doo och lynx mangapuller innan revchassit strular har jag helt fel lr stämmer det????:confused:
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
okey då hadde jag rätt då fundera nästan på nån mxz men blir nog nån yamaha då för jag vet hur jävligt det e att hålla på med mangapullen. hadde en lynx rave 670 förut o man kunde fan inte starta skoter jä*eln mer än 5-6ggr på varje mangapull :(
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
köp inte en yamaha istället för en skidoo iaf. ursch bara.. dom går bara rakt fram på platt mark. mxz är bättre fast kanske inte samma driftsäkerhet som yamahas 3 cylindriga motorer. detvar det enda plus jag kommer på som yamaha har. fast alla tycker ju olika.
 
E

ejwbegysv

Finns uppdaterade distanser för magapullen med kylning.. vet dock ej hur mycket bättre dom är... har en i min summit och den har hållt (förutom skruvarna som lossnade)
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
köp inte en yamaha istället för en skidoo iaf. ursch bara.. dom går bara rakt fram på platt mark. mxz är bättre fast kanske inte samma driftsäkerhet som yamahas 3 cylindriga motorer. detvar det enda plus jag kommer på som yamaha har. fast alla tycker ju olika.
jo hadde faktist tänkt skaffa en sån för e så ***** less på att meka så en yamaha blir nog bre :D man skulle bara ha haft lite mer pengar så man hadde råd med en mm lr viper lr nå :p
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Tre tips ang magnapullerna:
1. Har den inte gott sönder så köp en lott... eller ännu bättre köp ett nytt lock och byt ut det gamla

2. Använd självklart gänglåsning då du skruvar fast den nya kåpan

3. Skärma av kåpan mot värmen med aluminiumtejp, då reflekteras en hel del av värmen bort och plasten blir inte så spröd i centrumtappen (som vanligtvis går sönder)
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Har endast bytt fjäder i min på dryga 500 mil, ingen avskärmning däremot flitig rengöring.