ski-doo MXZ 600 HO. bra att veta?

Brizzo

Medlem
9 mar 2010
14
0
1
Gävle
Hejsan!
Är i köpgroparna på en MXZ 600... har tagit kontakt med ett par som har dessa till salu. Detta är första skotarköpet och har erfarenhet av ca 20 mil i mitt liv så kan inte påstå att jag är så insatt! skulle därför göra ett försök att få lite tips och råd här på forumet. Är det något speciellt jag ska kolla innan köpet? och vilken skulle ni ha köpt?

Nr. 1 Ski-doo MXZ 600 HO. miltal ca 700 endast bytt rem typ vad han vet!

Nr. 2 Ski-doo MXZ 600 HO. miltal ca 1100 nya kolvringar samt ngt annat i motorn som är slitage...vad det nu kan vara! sedan är det andra slitagedelar som styrstål mm. bytt!

Båda skotrarna är av årsmodell 2007

den kommer användas till 98% i fjällerna. både led och lite lek=)
tacksam för snabba svar då jag måste göra klart i slutet av veckan med sälgaren!
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Du bör kolla upp insugsgummina, väldigt vanligt på revvarna.
Vet dock inte om dom hade samma problem som dem tidigare (03-05) som 07erna..
Annars är väl skick osv som matta, boggie värt att kolla på
vad jag vet har inte dom några speciella vanliga fel, som skotrar i regel brukar ha..
 
R

RevMan

Allt är ju en prisfråga,personligen tycker jag att miltalet varlite högt.
Här är en som inte har gått så jättelångt. Verkar som att den har SLP skidor också.
MXZ
Ett tips är att höra med nån ski-doo handlare i närheten om dom kan hjälpa dig med märkesförsäkring, är nästan alltid billigast.
Ett till tips för att vara säker på årsmodell. siffran före V000000 i chassienumret anger årsmodellen, står det tex 7V000043 så är det en -07a, det står ofta fel i regbeviset.

Kolla insugsgummin noga.
 

Brizzo

Medlem
9 mar 2010
14
0
1
Gävle
okej! tack så mycket för svaren hitills :)

ska ringa och snacka med säljaren imorn och försöka få han att hålla på en tills nästa helg så jag kan upp och kika på den! hoppas det går bra...så hinner jag förhoppningsvis få lite fler tips :D
hur kollar man insugsgummina då? antar att dom sitter vid insuget från tanken till cylindrarna? :S kolla så dom inte är torra då eller?