Ski-doo mxz rev 600 -03-04 VS Polaris pro x2 600-04

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Vilken av dessa skotrar tål mest "stryk"?
Vilken har den bästa fjädringen?
Vilken av dessa är bäst till bus/lek körning?
Vilken skulle ni valt?
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Tjena jag skulle säga att Polarisen är LÅÅÅÅNGT överlägsen i alla saker du söker.
Pro Xen är troligvis den absolut bästa crossmaskin som byggts så att den tål stryk kan jag intyga på och fjädringen är helt underbar i maskinen om jag inte minns fel sitter det walker evans dämpare i den.
Enda nackdelen jag upptäckt med pro xen är att det är absolut ingenting för nybörjare.

Lyckta till med valet å tack för mig!
 
R

Robin

Jag hade valt mxz 600 -04 men inte 03an. Men mest bara för chassit skull. Den som tål mest stryk är nog proxen

mvh/Robin
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag hade också valt rev 600 -04 alla dagar i veckan. Körställningen är helt enkelt så mycket bättre, bra dämpare osv.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Pga att reven är mest komplett från fabrik skulle jag nog valt den ifall jag hade pengarna, men om jag hade orken och gillade att skruva skulle jag valt X2'an. Från fabrik är den inte mycket att hurra över, men väl inställd så är den helt gudomlig. Har själv en X2 800 som jag lagt ner åtskilliga timmar på, vilket märks. Har dock lite kvar att justera vad gäller fjädringen men tycker den är helt kanon annars. Man känner sig hemma direkt, grymt lättkörd och lätthanterlig.

Om du satsar på en X2 så se bara till att alla fabriksfel är åtgärdade så har du en näst intill idiotsäker maskin som tål det mesta.
 

revrally

Medlem
7 mar 2007
18
0
1
luleå
Grym fjädring på Polarisen som sväljer det mesta, men reven är en smidigare och roligare maskin, tycker i alla fall jag...
 

Rednek

Välkänd medlem
29 aug 2006
138
1
6
Skulle valt x2an. En kompis köpte en ny rev rs som nu har gott ca 80mil och han har renoverat dämparna redan:eek:
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Skulle valt x2an. En kompis köpte en ny rev rs som nu har gott ca 80mil och han har renoverat dämparna redan:eek:
Om det gäller problem med dämparna så var väl inte prox2 någon bra maskin att referera till med tanke på problemet som även de har haft med stötdämparna.