Ski-doo mxz rev xp 800r -08 tips!

Skreddan

Medlem
15 nov 2010
6
0
1
Gällivare
Hej jag kör just nu en ski-doo rev renegade 800 x -04 och jag ska byta upp mig. och hade tänkt å byta till en ski-doo mxz rev xp 800r -08 och då undrar jag om någon vet nå negativt med dem? t.ex. om dom äter mycket rem, dricker eller är bara helt enkelt slöa. Min nuvarande skoter äter rem som bara f*n ca 30-50 mil så ryker en rem, dock väldigt bensin snål för att vara en 800 (07 ny motor) och jag vill inte ha en skoter som äter allt för mycket rem, kan tänkas mig att byta efter 100 mil men inte efter 30 mil bara svider i plånboken :afraid:.

Tack på förhand! :smile1:
 

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
har inga större kunskaper om 800an men kör du med 383 remmen så finns ju en risk att dom måste bytas lite då och då, så investerar istället i 377 remmen (summit remmen) så ska det nog inte vara några problem. nr det gäller bränsleförbrukningen så beror det ju på körningen men den lär ju knappast dra så mycket mer än 800an du redan har.
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Den ska vara uppdaterad med alla garantiåtgärder som drivaxel,tankmätare,vändhjul,tumvärme. Om den har 44 matta så är nerdrevning ett måste! 377 remmen är att föredra. Jag ska lämna in min hos en firma här på orten som ska bestycka om den och byta cdibox och efter det bänka så att man får den att gå som den ska.. För några 151hk kan jag ju säga att det inte är.. 800r motorn har väl bänkats till ca 134-140hk original här i sverige om jag inte minns fel?

Jag upplever den inte som slö någonstans men 151hk känns det inte som den lever upp till.. Bränsleförbrukningen är väl helt ok med tanke på motorstorleken
 

Skreddan

Medlem
15 nov 2010
6
0
1
Gällivare
okej tack för tipsen, dock var den skotern såld så blev ingen deal på den, utan lutar mer mot en Ski-doo Mxz X-rs 600 sdi -07 men jag vet inte riktigt med tanke på att det är rev chassit och jag vill ha xp chassit, någon som vet något om den maskinen ? vill ha en rolig lek maskin som är rapp och rolig :p, föresten så är det 44's matta på den och nerdrevad 2 kugg redan så den är klar å köra.