Ski-doo MXZ XRS 800 2010/2011

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
Tjena. Tänkte sälja min IQ 600RR och köpa en xrs 800 2010 eller 2011. Tänkte bara höra om det är ett bra köp? Och hur mycket soppa den drar jämfört med IQn som drog en hel del. Tänkte försöka börja hoppa lite i vinter. Sen blir det väl en del puderkörning å ledkörning också.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
En xrs drar bra precis hälften mot en iq efter led.
En rätt justerad 800r powertech drar 1,6-4liter och 2%olja.
E-tech något krångligare att justera in, framförallt oljeförbrukningen som är svår att få under 3%
Med ska man lära sig att hoppa är någ iq perfekt då chassiet är mycket hållbart.
Inget fel på xrs chassiet heller men tål inte riktigt lika mycket stryk som iq
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jag har en xrs 800 från 2011 (till salu). Jag trivs väldigt bra på den. Går riktigt bra, matar på fint efter leden och går rätt bra utanför. Visst tar den lite olja, men soppa är den snäll på. Körde lössnö och bus en dag med lite led självklart då tog den 2.3 och polarns iq fick använda sin 10 liters dunk som alltid är med. Tycker xrsn är smidigare än iqn, känns dock som att iqn är rejälare på något sätt. Får slita hårdare för att köra iqn, iaf jag. Xrs är len och fin men trycker på ordentligt när man vill. Med vkitt på och bra fäste så är det bara att hålla i sig. Fråga mer om du undrar något.
 

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
Blir lite sugen ibland på att ha kvar iqn då den går sjukt bra, men sen lär man ju ha råd att tanka den också...

Mjohansson har du den ute på blocket? Kan du länka isf? :)

Tack båda två för bra svar