Ski doo rev 440 dör på startgas, ställa tändning hur?

Bonnronk

Medlem
13 jan 2015
10
0
1
Sköllörö
Tjena, har en ski doo rev 440 04 som dör på startgas vilket tyder på förtidig tändning, någon som vet om man kan man ställa tändningen på dom? :bigsmile: :ciao:
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.641
802
113
Kramfors
Jag vet inte hur du menar med dör med startgas förklara mer om det är från tomgång och du spruta in i luftburk eller?? Jag har aldrig hört att man kan kolla tändningen med startgas men det går inte ställa tändläget på dem förutom med tändkil.
 

Bonnronk

Medlem
13 jan 2015
10
0
1
Sköllörö
Dör när man sprutar in startgas så får den för lite syre, antagligen, och de kan bero på för tidig tändning. Spelar ingen roll om ja varvar eller har på tomgång, så dör den när man sprutar in, skotern i sig går dåligt, går någorlunda första urvarvningen sen blöddrar den å vill inte varva ur osv
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Jag är som lärd att varvtalet ska sjunka när man sprutar in startgas så detta var då verkligen någonting nytt för mig. Själv använder jag startgas till att kika läckage i insug osv då man hör att motorn varvar ner om det är läckage någonstans.

Är du säker på att det är rätt bestyckat i gasarna då?
 

Bonnronk

Medlem
13 jan 2015
10
0
1
Sköllörö
Ofan, kanske är så, ja de va läckage jag letade efter åxå:) okok då kanske de ska va så, de ä på bilar man har den reaktionen:) har prova lite olika bestyckningar osv :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.641
802
113
Kramfors
Motorvarvet sjunker som sagt med startgas och alla andra medel man kan spruta in. Motorvarvet sjunker också vid luftläkage om man sprutar dit stargas eller parfym.

DE låter som den har för stora munstycken eller att choken är öppen,

Börja med att sätta i original munstycken så ska den gå bra såvida den inte är vässad. Du hittar storlekarna på nätet sök Skidoo parts . Det står storlek på munstycken i reservdels nr.