Ski Doo rev vill inte starta vid kylgrader!?

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
tjena!

Något jäkligt mystiskt enligt mig har inträffat ett par ggr denna vinter (dom 2 gångerna maskinen stått ute), den får ingen tillstymmelse till gnista när den stått ute över natten, har varit runt 20- dom 2 nätter den stått ute. ena gången så vare bara ställa in den i garage, och starta den igen.

och andra gången fick jag traila hem skiten för att sedan starta den i garaget igen efter upptining där.

någon som vet vad felet kan bero på?, skumt att en skoter inte tål kyla:embarassed:.

Bra att veta kanske är att den har varit svårstartad ibland under vintern, men då har det mer känns som den gått för fett och surat ner sig typ, luktat bensin en del men har alltid hoppat igång.

Tack på förhand!
ride on!
 

jjonken

Välkänd medlem
5 jan 2013
144
0
16
Skumt, du måste börja leta,

ta isär alla kontakter, spraya med kontaktspray.
kolla så alla kontakter är hela.

Om detta händer när det stått ute, pröva byta till nya stift och pröva igen,

hur ser stiftena ut när du kört med den? mörka?

Kolla nödstopp, stoppknapp, tändningslås, kan vara så att du har fukt i dom?

hare gött
 

aDDeNmaN

Medlem
15 jan 2012
40
0
6
Piteå
Vad är det för motor? på 440in så är det vanligt att förgasarna fryser och därmed gör den svårstartad.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Har bytt stift flera ggr denna vinter pga att den varit lite tjurig mellan varven, men just så jäkla konstigt att den är tvärdöd när den stått ute i kylan. När jag bytt stift så har dom oftast nästan varit svarta.

Det är en 600 ho som gått 600 mil.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Låter som nå el fel. Prova ta in endast cdi-boxen och låt skotern stå ute sen går du ut med varm cdi-box och se om den startar.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
det va en smart ide kanske, värsta är att det börjar bli så varmt nu:(, men cdi boxen antar jag är mpem lådan eller?, inte riktigt hemma på min maskin märker jag:)
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Japp det är den.
Hör av dej om det skulle vara tändspolen så har jag en du får köpa billigt.