Rev 440x har stenhård stötdämparkalibrering och fjädrar. Många förstärkningar i chassiet som inte sitter på vanliga modellerna. -03 saknar några förstärkningar som sitter på -04 samt det är den gamla sekundären. Bara byta rullarna på den går på över 3000:- och de har _inte_ gjort en bra konstruktion så de håller inte så länge. -04 har TEAM sekundär som funkar mycket bättre. Räkna med att bestycka om när det är 0-gradigt mot för -15, men det tar 5 minuter så det är inget problem direkt.
Ska du köra långt och ligga i hög marchfart, välj 600:an. En 440 är drevad för bana och grymt holeshot. Inget du gärna ligger och cruisar i 90 med. Däremot ska du hoppa räkna med att behöva byta fjädrar och schimsa hårdare dämpare på 600:an (om den inte är sådär feljusterat stenhård i boggien -03). Sen räkna med att du kan stuka framvagnen om du landar dåligt med 600:an, 440x tål sånt mycket bättre.
Sen saknar 440x stora tanken, så är det inte bytt kostar det några slantar. Svart tank passar med lite våld(inget urtag för kylslangarna), den riktiga genomskinliga stora tanken kostar ett par tusen mer än svarta. Sen saknar 440x separat oljesmörjning, så du får blanda direkt i tanken. -03 440x kom med lågkompstoppar så de kör man på 98 oktan. -04 kom med racetoppar men de flesta har nog bytt till lågkomps vid det här laget i sverige, men det måste man ha koll på!
Mycket att tänka på om man ska köpa 440. Det kan helt klart vara värt det för man får en grym skoter, men det beror på vad man ska använda den till. Jag ska hoppa och busa bara.