Hej!
Har en kollega till mig på jobbet som har ett konstigt problem med sin ski-doo Scandic 550 wt 2007.
Han startar maskinen och kör iväg med den och sen efter cirka 1-3 kilometer så dör den bara. helt tvärt, han vrider om tändningslåset så att den är av, sen vrider han på den igen och startar den med startmotorn, och den går fint. sen kan den gå en stund igen och sen dör den igen av samma anledning.
Efter det att den blivit ordentligt varm under huven går den utan problem.
Vi har tagit lös cdi-boxen och lagt den på tork i ugn om det är så att den spökar. Men är det någon annan som vet mer om 550 motorn och dess problem?
Han har spruckna insugningsgummin också på den men det verkar inte ha gått igenom ännu. Han skulle köpa nya idag så vi monterar på dem ikväll. Han har redan bytt dem en gång, vad är det för skräp kvalitet de har från rotax's sida med gummin som håller 1-2 år?
Vi bytte tändningslåset i den igår, för det gamla glappade något extremt, och det gick att vrida den baklänges/motsols och skotern gick ändå när den kom över snäppet för avstängning..
I med nytt tändningslås men samma fel...
Vad kan jävlas egentligen, den är ju ändå inte så vansinnigt gammal, körs av en gammal gubbe, och har gått just över 300 mil. Är det bara så att det är skrot? ;-)
Har en kollega till mig på jobbet som har ett konstigt problem med sin ski-doo Scandic 550 wt 2007.
Han startar maskinen och kör iväg med den och sen efter cirka 1-3 kilometer så dör den bara. helt tvärt, han vrider om tändningslåset så att den är av, sen vrider han på den igen och startar den med startmotorn, och den går fint. sen kan den gå en stund igen och sen dör den igen av samma anledning.
Efter det att den blivit ordentligt varm under huven går den utan problem.
Vi har tagit lös cdi-boxen och lagt den på tork i ugn om det är så att den spökar. Men är det någon annan som vet mer om 550 motorn och dess problem?
Han har spruckna insugningsgummin också på den men det verkar inte ha gått igenom ännu. Han skulle köpa nya idag så vi monterar på dem ikväll. Han har redan bytt dem en gång, vad är det för skräp kvalitet de har från rotax's sida med gummin som håller 1-2 år?
Vi bytte tändningslåset i den igår, för det gamla glappade något extremt, och det gick att vrida den baklänges/motsols och skotern gick ändå när den kom över snäppet för avstängning..
I med nytt tändningslås men samma fel...
Vad kan jävlas egentligen, den är ju ändå inte så vansinnigt gammal, körs av en gammal gubbe, och har gått just över 300 mil. Är det bara så att det är skrot? ;-)