Ski-doo Sumit 583 - 94

Ädel

Aktiv medlem
24 dec 2007
98
0
6
Bergsjö
Hej Var ute och körde idag, När man gasa på i lössnön så märkte jag att den gick lite dåligt men jag tänkte inte mer än på det, sen när vi kört efter ett skoter spår 500 meter högst så kom vi ut på leden sen körde jag ut i snön så ville den inte gå på 2 när jag komma upp på leden igen så gick den på 1 vände och körde hem, sen när jag gick ut å skruva så tog jag bort delning till avgasröret som sitter på cylindrarna och kolvar såg fin ut, pröva bytte stift men gick ändå inte på 2, inte nya stift men pröva ändå... kan det vara stiftet eller vad ? :hmmmm2:
 

summit_95

Medlem
16 dec 2008
12
0
1
Kiruna
Om de är nya friska stift och gnista så måste man väl gå vidare, men vad kan de vara
jag tänkte om de kan vara nå med förgasarna.Sen kompression behövs också man kan ju
hålla fast med tummen där tändstiftet är och dra runt motorn.
 

Ädel

Aktiv medlem
24 dec 2007
98
0
6
Bergsjö
Om de är nya friska stift och gnista så måste man väl gå vidare, men vad kan de vara
jag tänkte om de kan vara nå med förgasarna.Sen kompression behövs också man kan ju
hålla fast med tummen där tändstiftet är och dra runt motorn.
Fars gubben ska köpa nya stift idag så det ska jag prova ! Kompen har jag inte provat än me isof borde det ju bara vara dåligt komp i vänstra cylindern som den inte går på ! men fler tips välkommnas :cheesy: