Ski-Doo summit xrs 800-10

Mandelmassa

Välkänd medlem
26 mar 2013
201
5
18
I hjärtat av Norrbotten
Hej.

Ny på forumet och har varit och tittat på en -10 xrs och sökt i forumet men inte hittat så mycket info om den.
Vad har ni som har en sådan för erfarenheter om den +&- med den.
Har den remproblem som så många andra ski-doo?
Hur många HK har den.
 

powermachine

Medlem
13 nov 2012
20
0
1
Östersund
Tjena.
Jag köpte en 800 xrs hillclimb edition med ca 130 mil på mätaren före jul och är grymt nöjd. Den går som fan... Jag åker bara djupsnö men ville ha bra dämpar setup på maskin och då passar denna. Visst är den i bredaste laget framvagn men va fan... Har inga problem med remslitage, och då kör jag även med en tung Brännapulka efter med fam. i rätt ofta. Har nog i skrivande stund snart 180 mil på mätaren med samma rem på. Men där emot den där j___vla tankmätaren är ju skit kass på så dyra maskiner.
 

M.Slagbrand

Välkänd medlem
25 feb 2010
284
1
16
Boden
Jag är grymt nöjd med min. Dock har jag lite smalare framvagn och 64mm challenger extreme matta. Och visst kan det absolut vara idé att montera smalare framvagn om du ska köra mycket skrå. Men inte helt nödvändigt.

Sen är originalmattan sådär, precis som på alla andra summit av den årgången (portad).
Förövrigt var sekundären shimsad ut 3mm när jag köpte min, och den tar inte heller rem. Vet ej om det beror på shimsningen, men det verkar inte bli sämre av det i alla fall.

Har kört 150mil denna vintern på nuvarnade rem och den ser fin ut.
 
Last edited: