SKI-DOO ZX-CHASSI OMBYGGNAD TILL REV DYNA

LogA87

Medlem
5 okt 2011
30
0
1
Luleå
hejsan tänkte lägga upp ett ämne om ski-doo zx chassin, dyna ombyggnad till rev som jag och polarn har pillat lite i.

jag har en ski-doo 800x -01

*GLASFIBRING*

Det vi gjorde var att vi använda min konsol och hedde ihop med en rev konsol pga att rev dynan har en liknande keps längs fram på dynan som pekar rent av rakt upp som ska under konsolen så vi kapade till rev 440,s konsol och poppnitade fast dom. Sen så glasfibrade vi ihop dem, vi gjorde nå liknande vingar ihop på vardera sida så det skulle skydda eller ta bort seendet av tanken som dyker fram på sidan av dyna
DSC_0221.jpg

DSC_0226.jpg

DSC_0228.jpg

*DYNAN*

Dynan som jag inskaffade mig var omstoppad så den är hårdare och lite högre. vi borrade nya hål till fästningen bak till som sitter på sidan av dynan bak till. på en rev så sitter man juh helt enkelt på "tanken" så det jag gjorde istället var att jag skärde ut frigolit platter under ist för tanken "skulle köpt tank för att skära ut och stoppa under men kändes onödigt"
DSC_0230.jpg

DSC_0231.jpg

DSC_0235.jpg

*BAKLYCKTAN OCH PLASTEN*

köpte mig en ny plast till 440 rev dynan som har bytt färg från gul till svart av nån anledning. det som är nu e juh att jag har mina misstankar att denna plast fästs på tanken av nå slag så det jag kommer att göra är att jag använder mig av bult band som jag poppnitar fast på chassit och kommer göra fästen av med "klips gängor" lycktan blir ingen orginal utan det blir en smoke tonad diod som är redan fast monterad på plasten.*bilder på detta kommer snarast*

lägger upp detta ämnen för intresse av att byta dyna på äldre ski-doo. uppdatering av bilder och mer skriverier kommer till nästa vecka :D
 
Last edited: