ski-doos nya 4T maskin

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
En kul finess är ju att skotern har nästan som gamla Saab V4orna,med ett typ frihjul som inte gör att att det blir samma äckliga motorbroms som t.e.x Yamaha har.

Är emot 4Takt i snöskotrar,men kan Ski-Doo nu få fram en maskin som känns lika smidig som 2Taktarn så blir det nog att skaffa en.
Motorbroms reduktionsfunktionen finns redan på nytron,EBRS=Engine Brake Reduction System.

Om du är emot 4-takts konceptet i skoter,varför skaffa en då?:stupid:
Är väl bara att förtsätta köra 2-takt,eller är det bara för att det står ski-doo på den?:hmmmm:

Har aldrig köpt en maskin som jag inte gillade......OM man inte ska räkna den där blizzarden i mitten på 80-talet som gjorde PRICK 100km/tim och som man fick rycka tändkablarna på för att stänga av....
 
Last edited:

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
att motorbromsen skulle göra något förstår jag inte?
man vänjer sig otroligt snabbt vid motorbromsen.
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
tycker nytron är en helt underbar maskin, om motorn i Skidoon är lika underbar som den i nytron kommer jag lätt att skaffa en eftersom Rev-XP chassit är det skönaste jag suttit på och kört, sen att få bottendraget som en 4T har är ju bara ett plus på skoter istället för som med dom flesta att bara ha topp effekt. vad spelar det för roll om du har "etthundrasjutioelva" hästar om man inte har bottendraget??. Tkr min Enduro 700 har väldigt lika motorbromsning än Nytron... tror många som säger det inte ens provat nytron och går på vad alla andra säger om att den har hög motorbromsning...

hmmm, vart nog lite grötigt och de det där men men, min åsikt iaf :p
 
Last edited:

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Konstigt med detta forum är att det vart inte så mycket snack/hysteri om denna revolutionerade konstruktion från Ski-doo :D
Hehe har redan varit med om hysterin som vart på Dootalk den 13/2 när det släpptes press meddelande.

att motorbromsen skulle göra något förstår jag inte?
man vänjer sig otroligt snabbt vid motorbromsen.
hoppas man gör det, har provat en phazer och det är grymt äckligt när man släpper gasen så man flyger över styret.