skidåkarna är ett problem

M

mupp

hejsan!
jag tycker att skidåkarna är störande, dom klagar över att vi kör överallt och att våra spår förstör, men likväll så åker dom ständigt efter leden, dom är bara ivägen!
vad tycker ni???
 

per1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Skidåkare har all rätt att åka på våra skoterleder. Dessutom så har vi skoterkörare väjningsplikt! Det hoppas jag du vet om...
 

bengt1

Rookie sledder
1 jan 2000
11
0
0
jag möte en surkäring på skidor efter leden och hon vifta med staven och skrek å hade sej!! å då åkte jag skoter på allmän led och hon åkte skidor!!
de tycker iaf jag är sjukt, för där har dom inget att säga till om..
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
nä det är sant... Dom klagar ju så mycket på att skoteråkare åker på täkterna och så, men ändå så utnyttjar folk skoterspåren till att promenera, åker skidor eller vad dom nu gör...
Men kärringarna i lederna får gapa och skrika hur mycket dom vill. Vi får köra som vi vill där bara vi ger dom väjningsplikt. Det är det enda vi har rätt till:)
 

Lillen

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Är det nån som har vart i Sälen o kört? Det är ju delade leder - kompisleder som det så fint heter - där man ska ta hänsyn till varandra! Fungerar det - INTE! Enda chansen att få se en nöjd skidare är väl om man släpar skotern i ett snöre efter leden o då i valfri hastighet hmmm. spelar väl ingen roll - det går väl för fort i alla fall!
Jag va upp förra helgen o fick skäll från alla håll o kanter - både skidåkare o skoteruthyrare - men dom åker ju hur dom vill ändå,Nä skjut dom som har egen skoter o hellre betalar 700 spänn i mån. till sig själv än o få provsitta en skoter i 2-3 tim. o få köra helt utan ansvar-HUR MÅNGA AV DOM HAR KÖRKORT? MEN DET KANSKE INTE ÄR SÅ NOGA I DET FALLET!
Nog borde det väl gå o få ordning på dom där lusekoftanoverna el.?
skulle hälsa från Hauck förresten! - skrämmer tydligen vettet ur vem som helst!!!
MVH REAL MEN DON'T SKI!
 

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
57
Sandviken
Sluta gnäll här & stanna för att ta en diskussion med gnällspikarna istället!(om du kört lagligt själv förstås)
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Jag kör då ca 100m efter ett skidspår för att kunna ta mig till leden...Jag kör vell inte på skidspåret men 1meter ifrån...Och det är då ingen som har sagt nått än iaf:)

Men det är vell bara att stanna av och höra på vad dom säger dom dom vill nått!
 
P

phazer

dom är ju så ##### störda dom där skidåkana .....dom får väll hålla sej på nån annan plats om dom ska hålla på å fjålla på deras tvåtusen kronors plankor!!!
hålla på och störa oss!!!!!!!
 

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
Det är ju ok om vi kör i deras spår, men f_n när dom kör i våra, ALLA måste väl ha svurit över dessa "stavhål" överallt, känns ju förjäkligt när man kör ner i dom.
Och inte nog med detta, jag blir så förbannad på dessa jäkla apelsinskal dom släpper ifrån sig, dom luktar illa, och förstör naturen med sin ICKE naturliga färg till naturen, hur kul är det när man tagit sin färd ut i det fria, och sen ser ORANGE färg liggande i högar.
Och hur många timmar har man inte legat under skotern för att försöka få bort skalen från tunnel o mattan.
Och har nån räknat ut hur många ton valla dom "lägger" ut varje år, och vad innehåller den..???
Nä vi måste börja att värna om vår natur, och förbjuda skidåkningen.



 

bengt1

Rookie sledder
1 jan 2000
11
0
0
så sant, så sant hahah...
ja dom gör de inte lätt för oss seriösa skoteråkare
=)
 

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
Allmansrätten gör att skoter får framföras..men skidåkarna kommer i första hand
 
M

mupp

och varför i hela friden kommer dom i första hand??
om du kan svara på de!!!

 
S

Suneblytå

Vem betalar alla dessa fint pistade skidleder är det swix eller???
Nej det belastar skattekontot bra va, och vem betalar mest skatt skoteråkarna eller skidåkarna.
Dum fråga, men jag undrar om det kostar något att åka längdskidor förutom utrustningen?
Och jag kallar mej seriös skoteråkare, tar alltid hänsyn mot mina medmäniskor!!!
 

Benga

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
skidåkarna betalar inte ett skit dom bara far ut å klagar å tror dom äger hela världen..
dom borde hålla sej till mer avlägsna platser där som inte stör skoteråkarna, såsom arktis elr grönland.
 
S

Suneblytå

Som jag trodde! Jag har sett alldeles för många sura skidåkare den här veckan. Frågan är om det är någon speciell sorts mäniska som åker på platten, för jag har studerat dom nu ett tag dom kollar långt efter skotrarna och är smått sugna ändå fast dom erkänner det aldrig.
 

Benga

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
alla vill åka skoter, men en del vågar inte erkänna det!, och alla vill definitivt åka polaris rmk, ha!
 

kentakentaur

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
åkersberga sverige
svenska avundsjukan.........
skidåkare är också människor fast av sämmre sort.
Det är inte bara skotrar dom hatar,jag såg en stackars tjej som var ute med hästen på en isig ridled hon hon gick genade 40 meter
över ett skid spår för att slippa isen och då kom "en sån där"viftandes och skällandes
det var så att hästfan stegrade och då fick hon för det också.
jag gick för bi och ställde mig och hoppa i skidspåret framför han,åvad han titta(det hadde jag nog också gjort men jag blev så jä*la arg).jag tror skitåkare hatar allt och alla......................................