Jag behöver lite råd och expertis här. Jag har nyligen skaffat en Skidoo MXZ-X 600RS från 2009 och den fungerade bra när jag provade den. Men nu när jag kör på betydligt högre höjd så verkar den gå väldigt fett och nästan inte alls på tomgång. Tidigare kördes den på en höjd av cirka 30 meter över havet, medan jag nu kör på höjder mellan 800 och 1100 meter över havet.
Jag undrar om det räcker med att justera luftskruven och tomgångsskruven för att kompensera för höjdskillnaden, eller måste jag även överväga att byta huvudmunstycke? Jag är tacksam för alla tips och erfarenheter ni kan dela med er av!
Om det är någon av er som kör på typ samma höjd som jag, vad kör ni för inställning på era maskiner?
Jag undrar om det räcker med att justera luftskruven och tomgångsskruven för att kompensera för höjdskillnaden, eller måste jag även överväga att byta huvudmunstycke? Jag är tacksam för alla tips och erfarenheter ni kan dela med er av!
Om det är någon av er som kör på typ samma höjd som jag, vad kör ni för inställning på era maskiner?
vad för för typ brukar det sitta i dessa maskiner i lågfart, är det korta munstycken som är 13,5mm eller är det 28mm Mikuni munstycken? Och om det nu är pirat munstycke I maskinen så är de väll bara att göra en nollställing på förgasaren. Alltså sätt i mikuni orginal bestyckning och sedan gå efter det? Skulle inte tro att det är pirat men vad är så dåligt med dom? Och varför brukar människor byta till det?