Skidoo rev 670

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
Köpte rev chssiet av oge95 som jag hadde tänkt stoppa ner min 670 i!


Kommer dock ta ett tag då pengar inte växer på träd och att man inte får skruva så ofta som man skulle vilja för frugan!
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Kul bygge, var väldigt sugen på 670 jag å innan jag tillslut bestämde mig för trippeln.
 

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
Har lite problem med tanken och kylaren då jag har lilla tanken och stora kylaren!
Funderar på om jag ska köra på lilla kylaren eller korta den stora så jag får plats med tanken riktigt!
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Härligt att se fler som håller på med RV motor installation i REV chassi!
Jag har precis fått i min motor och hoppas det kommer fungera lika bra som den gjorde i sitt gamla Mach 1 chassi.
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Ang tanken har jag nog lite samma problem, har en kylare från en 03:a som slutar i knäcken på tunneln å tänkte köra 440kylaren + den i serie, I alla fall, skall nita min på undersidan med en tjock plåtstrimla emellan och hoppas det räcker för att få dit tanken/stagen. För i tunneln skall de finnas plats eftersom det sitterrätt tjocka dubbskydd orginal, det är vad jag tänkt iaf hoppas det stämmer :)
 

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
sSs- du råkar inte ha några bilder på hur du gjort med motorn?

limpdjur- har inte ens tänkt på det kylaren borde hamna tillräckligt långt ner då! Det jag va orolig för va att tanken skulle skava sönder på kylaren! Ska pröva att göra så när jag tar mig iväg och skruva!
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Antar att vanliga tanken är lägre för att göra plats åt kylare? har en genomskinlig summit tank på min med plats för kylarslangarna eftersom det bara är kylare bak på den också. Skavning är väll inget problem tror jag det är snarare att få stagen över tanken på plats, Går ju dock att lösa med att göra om eller bygga nya, då med en spallt mellan tank å chassi som kanske inte är så tilltalande.
 

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
Stagen över tanken får jag på ändå men känns fel att inte göra det rätt på en gång! är det inte tankarna som är urgröpta för kylaren? :)
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
jo så är det givetvis, men kör man med summit/440 tanken och kylaren ovanpå chassit så kommer man få en spallt eftersom tanken är plan i botten, jag får då inte dit stagena när jag provade lägga min kylare ovanpå chassit.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag värmde min tank med varmluftspickan, och formade om den så att den passade.
 

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
ja det var ju inte dumt tänkt, ibland är dom lättaste lösningarna svårast att komma på ;-)
 

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Ska försöka fixa fram en bild. Har tippat motorn 15grader och byggt längre insug samt monterat tm förgasare från 800. Ett jävla mek och hur det kommer funka irl låter jag vara osagt. Tanken är att den ska få sig lite andnings hjälp någon gång därav valet av förgasare.
 

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
Sv: Re: Skidoo rev 670

jo det är fox dämpare från xlt sp blir dom till jag hitta några lämpliga då jag inte känner för att punga ut 2500kr för org rev dämpare! har gjort lite mer på skotern nu!


 

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
Hade tänkt att höja motorn 5cm bak och 2 fram men problemet är hur jag ska få fast bultarna i motorn med vinklade fästen! Förmodligen så höjer jag lika mycket fram som bak skulle gissa på 4cm fram och bak men synd att motorn hamnar så högt upp i chassiet då! någon som har något tipps på hur jag kan få fast motorn vinklad? och seriöst ska det vara!
 

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Jag har stötdämpare som enligt utsago skall ha suttit på en rev, det är ingen gasbehållare på dem.. Har inte forskat så mycket.. Kan kolla på dom imorn ,intresserad?
 

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
Kolla gärna det! men kan inte lova att jag köper dom än då jag tänkte köpa det som behövs för att få i motorn och få allt o funka först innan jag byter dämpare!