Skidoo rev 800 -05

Evinrude67

Välkänd medlem
30 apr 2012
158
0
16
Västra Götaland
Inne på att köpa mig en Skidoo rev 800 -05 med 635 mil på mätarn och nybytta kolvar. Har tidigare haft en Yamaha srx 700 den sög ju utanför lederna antar att skidoon borde funka bättre. Går skiidoon bra förövrigt, vad är det för prestanda/vikt på en sån maskin ungefär? Yamman morrade ju ifrån rätt gött när den inte grävde ner sig>.<


Har Sett en hel del om motorbekymmer bl.a dåliga kolvringar på skii doo av dessa årsmodeller främst de med 800 motor men är de bra skotrar i övrigt?


Mvh
 

Nytro162

Välkänd medlem
27 dec 2011
162
3
18
Pajala/Gällivare
Inne på att köpa mig en Skidoo rev 800 -05 med 635 mil på mätarn och nybytta kolvar. Har tidigare haft en Yamaha srx 700 den sög ju utanför lederna antar att skidoon borde funka bättre. Går skiidoon bra förövrigt, vad är det för prestanda/vikt på en sån maskin ungefär? Yamman morrade ju ifrån rätt gött när den inte grävde ner sig>.<


Har Sett en hel del om motorbekymmer bl.a dåliga kolvringar på skii doo av dessa årsmodeller främst de med 800 motor men är de bra skotrar i övrigt?


Mvh
Har ägt en renegade 800 -05! Körmässigt helt okej! Tar sig fram förvånansvärt bra! Men dock så hade jag otur? Sköt motorn såpass allvarligt att det enda alternativet var att köpa ny motor.. Spottade ut en vevstake och kolv genom blocket.. När jag började läsa på mig så var det en massa andra med likadan skoter och årsmodell som det hade hänt samma sak med.. MEN det finns ju även dom som håller kanonbra! Så det är lite av en chansning.. Hoppas det gav svar på nå utav dina funderingar?
/Mvh
 
Last edited:

Evinrude67

Välkänd medlem
30 apr 2012
158
0
16
Västra Götaland
Tack för ditt svar!!

Jao dessa motorer verkar ju vara sisådär? men kollar man till dom ofta så får man väl hoppas man ser ev. fel innan de uppstår.

Någon mer som har åsikter? skulle den T.ex kunna dra en Bearcat Z1 -12?(grannens):eyebrows:

Är främst ute efter bättre lössnö egenskaper. Krävs inte mycket för att bli bättre än en Srx men ändå.

Mvh
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Har en REV 800 själv, mycket rolig maskin dock brukar dom få en del smisk så kolla den ordentligt efter sprickor i chassit annars går dom riktigt bra med en 44 matta och ett variator kit så blir det en riktigt kul lek skoter, tar sig fram ganska så bra för att vara kort tycker jag. Skidor bör du ju också byta om det är original dom suger i lössnön . Samt kolla så att veven är fettad alt smörjkanaler är borrat, lagren ska fettas var 500 mil.
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Åker trimmad rev 800 och tycker den är grymt rolig och lättskruvad. Själv så skulle jag se över veven efter varje säsongs slut för att vara på säkra sidan. De skadar inte att kolla hur motorn mår efter varje säsong eller varannan. Bättre att va ute igGod tid. Håller helt med föregående. De är bra maskiner som tål att tuktas :)