skidor från en renegade

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
funderar på att köpa skidor som har suttit på en renegade -02. dem har dubbla styrstål och är i mkt fint skick.

har det vart mycket problem med sådana skidor dvs. håller dåligt osv.?
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
vet inte om dom håller dåligt, men det är dom äckligaste skidor jag har prövat man har ingen kontroll med skotern med dom. spårkänsliga som bara den är dom
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Det är dom såkallade precisions skidorna.

Jag tycker dom är helt ok, dock inte dom bästa.

Men dom ligger i bra prisklass.
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Daque skrev:
vet inte om dom håller dåligt, men det är dom äckligaste skidor jag har prövat man har ingen kontroll med skotern med dom. spårkänsliga som bara den är dom
Har också hört denna kommentar från flera håll. Personligen så tycker jag de funkar helt ok.
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
men är dem inte liknande som pilot skidorna som sitter på nya skido ex summit .. dem har inte så bra bärhet i snö?
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
nå har då tagit å köpt ett par. Jag undrar om det går som på pilot skidorna att man byter så att säga höger skida å monterar den på vänster så får man en smalare spårvidd.. någon som har hört talas om det?
 

black_parkas

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Bollnäs
Har även jag hört att dessa skidor är sämre i lössnö.
Polarn bytte ut sina drekt.

Själv tycker jag att de känns läskiga efter led och när de dessutom är sämre i lössnö så finns det ju ingen anledning att skaffa dem.... min åsikt.
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
jopps .. men dem såg inte så smala ut.. går det att göra någonting för bättre lössnö egenskaper/bäryta på dem?.. eller måsste man då montera fasst så att säga plastbelag?