Skidor?

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Tjena!

Har tänkt att skaffa ett par nya skidor till min Ski doo TnT 09.
Jag vill ha en skida som är mest led anpassad, inte så tungstyrd och även klara av lössnö bättre än original (pilot 5,7). Har kollat på Slydogs Powderhound, dom ska tydligen vara bra lössnö och även inte så tungstyrda. Någon som kan rekommendera dessa skidor? Slp PP skidorna ska vara i princip den bästa lössnö skidan men är tungstyrd på led enligt vad jag har hört. Ni får gärna komma med förslag på andra typer av skidor också. :D

MVH Gustav
 

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Ja tänkte exakt likadant!
För mig blev det slydog powderhound efter som jag kör ja kör rätt mkt led också:) Men väntar fortfarande på dom:boring:
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Ga1337: Du får skriva hur dom känndes när du har fått hem dem och testat dem. :D

seanbanan: Är CA skidorna någorlunda lättstyrda då med tanke på att det är först och främst en cross skida (i alla fall vad jag har hört)? Iofs så måste dom inte vara tungstyrda för att vara en cross skida. :D Men du får gärna skriva namnet på den där bredaste CA skidan om du vet vilken det, så man kan kolla upp den. :beer:
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
SLP powder pro rockar överallt tycker jag.
Ni tycker inte dom är tungstyrda då eller känner för att fara åt sitt eget håll när ni kör? Eller känns det som att dom åker dit man pekar dem? :)
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Slparna styr precis dit du vill. Enda gången jag har upplevt att dom är tungstyrda är då man kör sakta. På dom 400mil jag kört me dom så har dom varit spårkänsliga 1 gång å de var på skare på en sjö.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
ska dom vara stadig(dvs inte fladdra och vara spårkänslig) så blir det ju av naturliga själ lite tyngre att styra....men det är ju bara bra träning för armarna.