skidor??

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
vad rekomenderar ni för skidor till min renegade?
jag har ingen koll på vilka som e bra, slp powder pro verkar ju vara populära,
c&a men vilka?
kör mest i lössnö, lite ledkörning.
jag tycker original är nästan för breda, är lite tungt att bryta ner skotern i snön om d inte är riktigt mjukt.
 

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
34
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Jag hade satsat på ett par Slp pp skidor, hade såna på min gamla skoter. Funkade grymt bra! Bra grepp efter leden och bra bärighet i lössnö. Hade inga inga problem att bryta omkull den heller. Sen är dom ju snyggare än C&A:s skidor :)
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Slp powder pro är ju bästa kombiskidan ,bra bärighet och bra styrning men om du vill komma undan lite billigare kan du ju kolla lite mer på summit skidorna som satt på -04an breda innåt och smala på utsida så dem är ju lättburkade åt alla håll.Men annars kan det ju vara dämparna som är lite för hårda som gör att den är tungbryten
 
4

426H

Tror tyvärr inte det beror så mycket på skidorna att den är tungburkad. Beror nog mer på den styva framvagnen, breda skidstancen och den breda mattan.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag provade både C&A XT och SLP PP på min Gade 800 -07 i vintras. XT är alldeles för tungstyrda (egentligen är det en underdrift :) ). Bytte till SLP PP som jag har haft på flera maskiner innan och som jag fortfarande tycker är den bästa allround skidan av de som jag testat. Jag har inte haft förmånen att prova Slydog eller USI så de kan jag inte uttala mig om.