skidres

Jonte G

Medlem
3 jan 2005
26
0
1
Luleå
Jag undrar om någor provat att ta bort kontrollstagen som kopplar boggin.
Går det att åka två på , eller resulterar det i okontrollerade skidlyft hela tiden.
Går det att dra kälke okopplat.
Vet att det finns justerbara transferrods att köpa med snikalternativ är inte dumt.
 

getchuk

Medlem
16 jan 2005
12
0
1
Jag har plockat bort dom på vipermm, funkar mycke bra på mountainmodeller, går inte som ett järnspett utan flyter upp mycket bättre i lössnö. det går justera skidresen, med att styva upp bakre dämparn, samtidigt som man drar ihop framdämparn
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
men att styva upp den bak å mjuka den upp fram i boggien blir den juh okörbar/ inte bra fjädring....


men de e juh upp till var och en... men ja skulle inte lösa de så..
 

getchuk

Medlem
16 jan 2005
12
0
1
Man drar ihop den främre dämparn med remmarna, klart att hela fjädringen blir betydligt mjukare av att koppla ur transferrodsen, men inte blir den okörbar. det beror hur man vill köra hårt efter led då äre inte så bra utanför led otroligt mycke bättre. bästa modden jag gjort, och billigaste.
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Det finns en annan grej som tyvärr brukar bli sämre och det är mattspänningen .

Då man kopplar ur boggien på det sättet så hålls inte mattspänningen riktigt lika bra så man får i regel sträcka på mattan rätt mycket om man inte vill att det ska rappa då i a f om man har modell med lite mer motor.
 

getchuk

Medlem
16 jan 2005
12
0
1
Stämmer med mattspänningen, helst ska man ha anti-ratchet drivhjul men det går köra utan, det rappar vid längre fullgas i lössnö, slask.
Vet ej om det är ett problem med mindre motor (har själv slps quiet triple pipes).