Skillnad på rmk/pro rmk?

Lillpalten

Medlem
26 nov 2011
24
0
1
Vännäs
Som sagt, lite fundersam på vad de är för skillnad på vanliga rmk 800an och pro rmk 800? Hört talas om att de var kraftigare fjädring på pron, något annat speciellt? Nu när jag ändå skriver, någon som vet av någon bra sida med mycket reservdelar/tillbehör för Polaris? :)
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Andra dämpare (om det i verkligheten är någon våldsam skillnad annat än kosmetiskt ska nog vara osagt)
Annan bromsskiva
Annat styre/höjare
Mindre kylsystem på pro
Kolfiberbåge bak och lättad stänklapp(massa hål) på pro
 

Lillpalten

Medlem
26 nov 2011
24
0
1
Vännäs
Andra dämpare (om det i verkligheten är någon våldsam skillnad annat än kosmetiskt ska nog vara osagt)
Annan bromsskiva
Annat styre/höjare
Mindre kylsystem på pro
Kolfiberbåge bak och lättad stänklapp(massa hål) på pro
Var inte någon större skillnad då med andra ord?
 

Lillpalten

Medlem
26 nov 2011
24
0
1
Vännäs
Fränare dekaler och sämre knappar för handtagsvärmare, back, ljus osv.
Men nej-ingen skillnad jag tror ngn märker av i ärlighetens namn.
Okejokej, vara som sagt bara lite små nyfiken, ingen av er som råkar veta av någon bra sida för reservdelar/tillbehör o.s.v till polaris?
 

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
Andra dämpare (om det i verkligheten är någon våldsam skillnad annat än kosmetiskt ska nog vara osagt)
Annan bromsskiva
Annat styre/höjare
Mindre kylsystem på pro
Kolfiberbåge bak och lättad stänklapp(massa hål) på pro
Kan väl bara tillägga att jackshaften är ihålig, bromsskivan är av lättviktsmodell och alla stötdämpare är renoveringsbara.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Min har dragit mellan ca 2.4 upp till 5-6l/mil beroende på hur mycket bus och lek det har varit :) Efter en säsong med original dämparna (Ryde FX) så har jag nu inhandlat dämpare från en Assault 09:a, less på att dämparna slår igenom bara genom lite mindre hopp och lek i drivor... Hoppas på bättre resultat nu.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Luftdämparna på assaulten är väl tyvärr inte kända att vara någon höjdare direkt.
 

lynxenduro

Välkänd medlem
26 nov 2007
184
0
16
Btw, någon av er som vet vad en Polaris rmk 800 155" -11 drar på ett ungefär? Blandad körning?
Jag förde körjournal förra året....
på 177 mil så hade min dragit i snitt 3.31 l/mil. Om man räknar per timme så blev det 7.43 l/tim (58.4 tim totalt) Helt OK tycker jag.
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Luftdämparna på assaulten är väl tyvärr inte kända att vara någon höjdare direkt.
Har tyvärr också hört talas om det. Känns dock som att det inte kommer bli sämre mot vad jag har nu... Framdämparna har funkat helt okej men boggien har slagit igenom för minsta lilla.......
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Jag förde körjournal förra året....
på 177 mil så hade min dragit i snitt 3.31 l/mil. Om man räknar per timme så blev det 7.43 l/tim (58.4 tim totalt) Helt OK tycker jag.
Va fan klart den går snålt när man åker i "grabbarnas" spår hela dagarna ...........
tur du köpt en pappsnurra i år........
slut OT


beror ju helt på vilken körning man har så det brukar ju skilja rätt rejält mellan maskin/förare