Skillnad på summit?

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Jadu, det finns lite över allt. finns på google några. Men vill du ha skoterfilm när dom är som bäst så amrikanska skoterfilmer slår allt. speceilt puderkörningen! man sitter bara och dreglar;) ja, såg en exakt som jag har. Och har sålde den för 42?!? och han har inte fått den sålt än:( känns som det kommer bli omöjligt:( Desamma, jag fattar inte riktigt varför dom är svår såld?! tackar tackar:)
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Ja de finns ju inget som klår de amerikanska/Kanadenskiska puder filmerna! Är ju så dom får hålla stump även nerför för att ta sig fram :D ! Fast jag gillar även lite mer amatör rullar då man kan känna igen sig lite i körningen! Och kanske se lite grejer som en annan kan göra eller kanske ska prova! Nästa vinter nu så ska jag gå in till 100% på å klara en riktig 180* i en hängdriva :) ! nääh jag fattar inte heller?! De är ju riktigt riktigt bra, slitstarka maskiner!! Får vell bli skammbud av ÅF i värsta fall :rolleyes: ! Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Har du sett Roops of hazard 6? Det är sjuk puderåkning där!! joo det håller jag med om. fast tycker det är så tråkit med amatör filmer med hopp i. för många av hoppen är helt värdelösa i en skoterfilm.. det är roligt att hoppa i verkligheten men inte så små hopp på film. nästa år ska jag köra riktigt hårt:) måste bli bättre! känns inte som man blir nå bättre:( men nästa år ska det hända saker:D gillar inte ÅF dom är sååååå snål! elaka typer:)
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Nääh har faktiskt inte sett nån roops of hazard film! Har fått för mig att de var cross?! Fast är säkert en annan hazard nånting :rolleyes: !? Jag är inte så mycket för hopp, allefall inte på film. Spec. inte ramp tycker det bara blir drygt att sitta å titta på. Har alla slednecks filmerna, men blir mest puder å klätter bitarna som jag kollar in :) ! Nääh... Nu får det snart komma snö :D ! Ha'de
 
E

ejwbegysv

HK mattan skrev:
oki... Ja den är ju helt bygd för "klippiga bergen"! I 800:an är det 98kw = 133,28 hk. Jag ska oxå nog byta ner mig till en 600 faktiskt, tycker det räcker gott och väl i mina områden. Kompisen har ju som sagt en 600 och han tar sig fram lika bra som jag.... Han saknar bara det där lilla sista knuffen ibland :) ! Nääh yamaha ha aldrig varit intressant för mig tidigare! Tunga ****a ankare bara! Och de kortbandare som funnits finns det inget som heter fjädringsväg på :) ! Man får vara glad om man ser halva vändhjulet på t.ex. srx, sxr eller nån v-max :D ! Jag börjar bli riktigt skoter sugen nu igen faktiskt... Fast man får vell bara sitta snällt å greggla åt skoterfilm några månader till antar jag ;) ! Ha'de
I 800 H.O är det 145 hk... eller jag hade 142 hk när vi dynotesta den
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Oki... Min är ju en -01, och i pappern står det 98 kw. I min gammla summit 600 -99 va det ca 112 hk tror jag?! En polare har en 800 -04 och den är på typ 102 kw tror jag?! Alltså 140 Hk. Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
HK mattan:
Okej. du måste bara köpa! eller gå den olagliga vägen;) . Finns det säkert. äntligen nån som inte tycker om hopp:D jag hatar och se filmer där det är hopp efter hopp osv. har själv alla Slednecks:). men måste säga att dom är grym, gillar tillåmed hoppen:D men gillar du puder häftiga maskiner(Dom värsta världen har skådat) och dom värsta backarna världen har att erbjuda så är thunderstuck 4 oslagbar! du kanske har sett den?! den iaf den bästa skoterfilm som finns enligt mig. har sett den hur många ggr som helst, och bara för att jag prata om den nu så måste jag se den igen! men snön måste vänta.. måste hinna jobba så man får råd med en ny skoter! Ha en härlig midsommar allihop!
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Ja jag måste försöka fixa den då! Jag har en thunderstruck film vet inte vilken de är riktig eller var den är nu?! Men den är iaf bra. Sen har jag MountainMod Mania 1&2 och dom är vell sådär tycker jag! Tycker det är mest "backräjs" i dom. Startar flera i bredd å "bara" räjsar upp! Mest gillar jag lite mer "vanlig" och extrem klättring! Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
tycker inte om mountain mod mania så mycke heller.. har alla, fast det är ganska intressant att titta på. men i Thunderstruck 4 så det är mycke extrema klättringar och det är mycke puder.. det är allt man kan önska sig! har stor lust att köpa 5:an som kom ut nyss.. ser verkligen lovande ut! och i thunderstruck är det mest 2 taktare.. finns med 2 stycken 4 taktare.. många bra förare är med. en film du måste bara ha. nu blev jag grymt sugen efter en lång puderbake som man måste sicksaka lite för att komma upp för! så otroligt härlig känsla när man har kommit upp.. har några bilder från iår när det var 4-5 dm puder! komihåg i vintras när jag körde på en sjö här hemma och jag var tvungen och stå upp för att se nått. härliga minnen, man blir nästan tårögd när man tänker på de:)
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Nja jag vet inte?! Du verkar ju sett eller ha det mesta:) ! Crash man down kan vara lite rolig att se ibland. Har du sett nån Alticity film?! Jag brukar leta efter vatten körning på nätet ibland.... Tycker jag är coolt :cool: ! Men de finns inte så mycket. Men vi har Idreyran här å dom arrangerar skoter på vattnet, på festival veckan :D ! Där brukar de spexas hej vilt! Ha'de
 

mountainclimber

Aktiv medlem
19 apr 2006
74
0
6
Övik
Hehe nja det kan jag väl inte tro att jag har:).. Gillar Crash man down, Har sett Alticity 4 och 5 och när jag fick hem 4:an så titta jag x antal gånger! okej låter bra de:) du får vara med och vinna över dom!
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Jag kommer nog inte vara i tillstånd att köra nån skoter då antar jag :rolleyes: ! Men de är alltid kul att se. Brukar alltid vara med nån som spexar lite extra :) ! Och i år ska ju kompisarna va med, dom ska åka skidor å spark med playwood under :) ! Blir nog cool å se! Ja jag har hittat fram min TS 4 nu, va skit länge sedan jag såg den! Kul som f**n. Nu får det snart komma lite mer filmer... Vet inte men babas bilar verkar ju OK?! Ha'de
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
mountainclimber skrev:
Hehe det är inte lätt att komma ihåg allt:) Fast den hade varit perfekt i dom amrikanska bergen. Okej, fast det sklijer ändå ganska många hk.. Hur många hk är det i 800:an? är inne själv på en Rev 600. Fast tyvärr så finns det inte så många:/ Nja IQ finns ju bara som 440 och då måste man köpa nått större motorkit och då blir det ganska dyrt. fast har man råd så skulle man inte tveka:) Har aldrig förstått dom som kör på led.. vad är det roliga?:confused: har aldrig gillat yamaha för att jag har aldrig prova nån rolig yamaha, dom är tung. med andra ord blyklump! min fader har en och den har bara gått 400 mil men nu har den börja *****s. Aja håller mig till Ski-doo:)

har sett några iq dom har varit på 660cc, lr har dom varit 440 och sen har dom satt på större motorkitt?