skoter för 30-35.000kr?

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
letar lite smått efter en annan maskin.
har idag en edge x 600 -02 som jag är otroligt nöjd med och går underbart efter led och till viss del lite lek i lössnön MEN eftersom jag är mycket och kör själv och gärna där det är ospårat så spanar jag efter nån med bättre lössnöegenskaper, back är ett stort plus.

har snöat in lite på polaris vertical escape/edge, vet faktiskt inte varför men har alltid kört polaris.. men jag är öppen för förslag?
prioriterar som sagt lössnö men den ska inte vara horribel på led då det körs mycket sånt oxå
 

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Du är inne på den skotern jag hade lagt slantarna på för de pengarna, RMK 800 -03. Gillar du edgen så kommer du att gilla RMKn.
 

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
Låter bra, ska åka o kolla på en rmk 700 -05 och en VE 600 -04 imorrn. Vad skiljer dessa åt mer än motor o matta egentligen?
Är dock lite skeptisk till om 600an verkligen orkar med en lång 51as matta ordentligt.
800an är ja lite rädd för då ja hört dom har haft mkt krångel och dyr i försäkring.
700an verkar vara den "bästa" motorn.
Det verkar dock som att en rmk är det jag söker, en M7a kanske är snäppet bättre men också snäppet dyrare.
Provkörde en summit tidigare men den kändes fel för mig, lite klumpig och bångstyrig.
 

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
det blev en rmk 700 -05, variatorkittad, slp system, neddrevad, foxdämpare mm. 2 ägare.
gick kanonfint vid provkörningen, underbar i lössnön och inte alls så tokig på led som jag trodde den skulle va (första långbandare jag kört).

har nu varit ute och kört några timmar idag och det känns verkligen som jag köpt rätt skoter.
inga leder är uppkörda häromkring så jag tog och spårade lite, något som jag på vissa ställen inte skulle vågat med edgen flöt bara på med rmk:n =)

lyckades tillockmed köra fast när jag fegade över ett dike men den var nog faktiskt lättare att rycka o slita lös än edgen (kanske pga den längre hävarmen som blir med 151" + lyftbåge?)
lagomt mycket motor och jag är glad jag inte köpte en 144", det känns inte att den är så lång som den är.

så tråden kan låsas: skoter köpt men aningen över budget men aja... pengar ska spenderas är det inte så? :D :D