skoter spel

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Sno Cross Extreme, Yamaha spel med skotrar från början av 2000 talet.
Sen har ju Ski-doo något spel med, men kommer inte ihåg vad det heter..

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Sledheads finns ju fast bara demo, är nog det bästa skoterspelet jag kört, fast det är svårt att få tag i. Sen har Ski-Doo Xteam racing har bara kört en riktig version med dom gamla chassina vill pröva hela spelet med rev chassit också men har bara demot.

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Sledheads finns ju fast bara demo, är nog det bästa skoterspelet jag kört, fast det är svårt att få tag i. Sen har Ski-Doo Xteam racing har bara kört en riktig version med dom gamla chassina vill pröva hela spelet med rev chassit också men har bara demot.

vars kan man få tag på demot till ski-doo spelet med REV chassit då?;)

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Skulle nåt märkesföretag anlita EA att göra spelen åt dom med deras modeller tror jag det skulle bli riktigt bra. Men dom har nog annat att tänka på :)
Skulle EA göra ett snöskoterspel i samma stil som tex Need For Speed: Pro Street och SKATE så skulle det kunna bli riktigt bra. Däremot ska det inte bara innehålla ett märke, må ju ha lite och välja på ;)
Ski-Doo, Polaris, Arctic Cat, Lynx, SnoWolverine, Snowhawk, Alpina osv... iofs är det rent önsketänkande men ändå :p

De två senaste skoterspelen som släpptes som jag känner till är
SnoCross2 och Ski-Doo SnowXracing

Gamerankings.com skrev:
You know, when we reviewed the last snowmobile racing game, SnoCross 2: Featuring Blair Morgan, we were sorely disappointed. As you can see, it was so bad, it was actually quite amusing, and while that was a relatively interesting experience, we honestly hoped Ski-doo Snow X Racing would be better. A whole lot better. Granted, it's hardly the most popular sport out there, but snowmobile racing should make for a sweet transition to video games...in theory. There's great speed, great competition, great high-flying leaps, and great wipeout potential, so the concept is certainly sound. If only a developer could step up and give this idea a proper foundation, with nicely implemented physics and race features, than we could have something pretty special.
Det enda bra skoterspel som finns ute nu är SledStorm till Ps1, gjort av EA.
Sledstorm 2 tycker jag inte alls är någe bra
Sledheads är riktigt kul, demot finns på extremebits.se

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Skulle EA göra ett snöskoterspel i samma stil som tex Need For Speed: Pro Street och SKATE så skulle det kunna bli riktigt bra. Däremot ska det inte bara innehålla ett märke, må ju ha lite och välja på ;)
Ski-Doo, Polaris, Arctic Cat, Lynx, SnoWolverine, Snowhawk, Alpina osv... iofs är det rent önsketänkande men ändå :p
Tror inte att dom kommer göra ett sånt spel om inte alla skoterföretag går ihop och betalar EA för att göra spelet, och lynx är jag nog ganska säker på att dom inte kommer ha med eftersom att dom säljs inte i USA.

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Tror inte att dom kommer göra ett sånt spel om inte alla skoterföretag går ihop och betalar EA för att göra spelet, och lynx är jag nog ganska säker på att dom inte kommer ha med eftersom att dom säljs inte i USA.
Som sagt, önsketänkande :)
Ett annat företag som skulle kunna göra något sånt här är THQ, de som gjort MX Unleashed, MX vs ATV Unleashed osv, jag gillar fysikmotorn de använder.
Iofs går det att göra ett bra skoterspel utan riktiga snöskotrar (se Sledstorm Ps1) men mer intressant med riktiga maskiner.

Jag förstår inte riktigt, finns riktigt bra spel för bil, cross, 4-hjuling, skateboard, snowboard, skidor, motorcykel osv men inte för snöskoter :(

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Det är igentligen sjukt att det inte finns nått riktigt spel. Jag cyklar ju downhill på sommrarna. Det ända spel som byggts på den sporten är ju downhill dominated och det är ju inte verkligt men det är ändå skön spelkänsla och cyklarna rör sig ändå naturligt. Så.. EA ta er i kragen och skapa ett riktigt skoterspel. Eller så kanske man kanske skulle snacka med det här svenska spelföretaget som kom ut med nått nytt skidspel för några månader sen som sägs var riktigt bra.

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Eller så kanske man kanske skulle snacka med det här svenska spelföretaget som kom ut med nått nytt skidspel för några månader sen som sägs var riktigt bra.
Du menar Freakout? Det gjordes av Coldwood Interactive, och har för mig att det var de som gjorde spelet Sledheadz som aldrig släpptes oturligt nog.

Mountain Bike Adrenaline
är förresten ett nyare Downhill spel, men inte alls lika bra eller kul som Downhill Domination :)