***** tjöt om dåliga arctics överallt
Men ja, vill du ta dig fram bra i lössnö så är ju inte en trippel att föredra. Men då de andra är mot arctics så tänke jag då försvara dom =D
Om jag var du skulle jag sattsa på en ZR 440 elle 580 -97a. Dom går båda riktigt bra och 580 är en beprövad motor som inte har några sk. "barnsjukdommar" (enligt mig) som dom äldre 580 motorerna hade. Den har ju trotts allt hängt med sedan -92 och förbättras ända till -02 (tror jag).
Samt hat ju 97an den nyare tunneln och boggiet (340 mm fjädringsväg). SÅ mycket roligare skoter för pengarna får du inte. Riktigt lätta för sin årgong och leker fint i puder. (inte det ultimata kanske, men det funkar)
Annars är finns ju föregångaren till powder extrem 600an. EXT580n (samma huv som ZRen). Riktigt snygga (spec den vita modellen) och dom tar sig fram relatift bra med sin 345s matta.
ja, de va väll min åsikt, antar jag. Annars kan du ju köpa en ZR 580, och bygga om tunneln och förlänga boggiet, slänga på en 365 matta, montera plastskidor, höjja framvagnen osv. Så har du en rätt hyffsad lössnö maskin också (inte som dagens enar dock, men duger väll åt en lekman)