Skoter val

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Skoterval

Till nästa år ska jag nog byta skoter och jag ska nog köpa en polaris xc 600 -98 eller en ski-doo mxz 583 -98...

Vilken av dessa går bäst i pudersnö?

Bästa motorn?

Bästa fjädringen?

Vilken tar minst soppa?

För och nack delar?
 
Last edited:

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Jag skulle satsat på mxz:an! Polarisen är tyvärr väldigt klumpig å tung bredvid leden. Mxz är 5 ggr smidigare. Motormässigt tror jag dock polarisen kan vara något rappare. Polarisen drar dock nog oxå aningen mer soppa. Fjädringen är nog bättre i mxz:an. Om inte anat så är fjädringsvägen bättre = Bättre puder åkning. jaja du får avgöra själv, jag tycker då mxz:an. Ha'de
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
jammen600 skrev:
Skulle nog ta polarisen och en sak till när blev ski-doo smidig före 2000.
Om polarisen är bättre, får du ju föklara varför?! Och en sak till när blev polarisen smidig överhuvud taget? Ha'de
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Polaris har ju varit lätt länge om man jämför med ski-doo, yamaha och lynx, artic har jag ingen större erfarenhet av förutom att dom drar lika mycke soppa som dom käkar popnit:D men ska man ha en lätt maskin så får man nog köpa nyare maskiner som nya yamaha maskinerna nog för att dom ser:D ut så är dom säkert rolig att leka med.Men som vanligt är det ju lädret som avgör.
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
HK mattan skrev:
Om polarisen är bättre, får du ju föklara varför?! Och en sak till när blev polarisen smidig överhuvud taget? Ha'de
Har du ens testat en polaris??Min trail är skön att köra och den ju också indy chassie!

I snowmobile tidningen när dom lång testade polarisen(xc 600 -98)var enda nackdelarna att dynan var halkig och hantagen halkiga...dom tyckte att fjädringen och motorn var bra och motorn var den bästa av -98: orna!!:) Dom testade den i lite "bergsklättring" där skottade den på bra med bara 23mm kammar!!;)
 
Last edited: