"Skoterbanken",Bra?,Dåligt?.. Vad tycker ni?

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Jag är en av de ansvariga för allt som skrivs där och det är ganska massivt med inlägg som raderas.. Dock är det omöjligt för oss att ha reda på om en viss skotermodell dra 2,5 eller 3 liter milen... Jag försöker skärpa upp nivån på inlägg så vi hoppas att kvaliten ökar...
Dock verkar ni vara riktigt sega på att redigera felanmälningar, väntat cirkus ett halvår nu ;)
 
E

ejwbegysv

Hmm.. ja dom er inte jag iaf :) Är någon av adminsen som styr dom tror jag..
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Skulle man inte kunna skriva ett reg nr till sin skoter och pers nr som bara dom som kontrollerar får se?...då skulle det ju bli seriösare på det sättet att man skriver om en skoter som man verkligen har:rolleyes: :)
 

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Hej!
Vi kommer att omarbeta skoterbanken framöver och göra den ett par snäpp bättre. Arbetet har startat men det tar nog lite tid. D.v.s några månader förmodligen eftersom tiden går fortare än man tror.

Angående korrigeringen du hade åsikt om så maila igen så ska vi se, det kan tänkas att ditt mail försvunnit i all mailskörd.

SÖKES!
Vi söker förövrigt en person som kan hjälpa Jimmy med det här att städa, godkänna och hålla koll på recensionerna. Känner du dig manad att offra en stund varje dag? Är du rejält kunnig på skotermodeller av ALLA märken och dess olika uppbyggnad osv så är du välkommen att maila en intresseanmälan till oss. Du ska vara noggrann, uthållig och brinna för det här med skoter! Maila till info på skoterleden.net
 
R

Robin

Hej!
Vi kommer att omarbeta skoterbanken framöver och göra den ett par snäpp bättre. Arbetet har startat men det tar nog lite tid. D.v.s några månader förmodligen eftersom tiden går fortare än man tror.

Angående korrigeringen du hade åsikt om så maila igen så ska vi se, det kan tänkas att ditt mail försvunnit i all mailskörd.

SÖKES!
Vi söker förövrigt en person som kan hjälpa Jimmy med det här att städa, godkänna och hålla koll på recensionerna. Känner du dig manad att offra en stund varje dag? Är du rejält kunnig på skotermodeller av ALLA märken och dess olika uppbyggnad osv så är du välkommen att maila en intresseanmälan till oss. Du ska vara noggrann, uthållig och brinna för det här med skoter! Maila till info på skoterleden.net
Härligt!

En fungerande "skoterbank" med rätt fakta hade varit prima.

mvh/Robin.
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
Hur går det med upprensningen? Jag har fortfarande sett kommentarer som lyder: "köp inte, det är bara skit, den bara *****s!!" Förrutom det så gillar jag skoterbanken, jag brukar titta in där ibland.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ja, hur har det gått?

Fick ni tag i någon duktig en som kunde hjälpa er?
 
R

Robin

Hur tycker ni det ser ut ang alla AC skotrar i banken nu? Försökte att igår kväll gå igenom i princip varenda AC skoter och ca 10-20st (bla Zr,zrt osv eftersom dem ligger sist i listan) som jag inte ännu hunnit med.

Om det är nått som ja missat eller behöver läggas till så informera gärna.

Har försökt ta bort så mycket skitsnack som möjligt, bla kommentarer så som "Köp inte bara skär", "Drar lätt X skotermodell", Onödigt många !!!!!!!! tecken eller ......... tecken, smilys var om vart annat ord och annat allmänt struntprat.


Mvh/Robin
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
"köp inte bara skär" behöver ju inte vara skitsnack har man haft tex en artic som man BARA haft problem med som tex men brorsa som la ut ca 10.000 på en på en vinter så är det mycket befogat att skriva just det
 
R

Robin

"köp inte bara skär" behöver ju inte vara skitsnack har man haft tex en artic som man BARA haft problem med som tex men brorsa som la ut ca 10.000 på en på en vinter så är det mycket befogat att skriva just det
Dock inte utan en förklaring till varför eller annat tillägg till kommentaren så känns just en likvärd kommentar inte spec nödvändig?

Givetvis tas inte personliga erfarenheter om en viss modell bort varesig som är dåliga eller bra, detta var endast ett exempel.

Men kommentarer där det endast står "KÖP INTE BARA SKÄR" + en miljon "!!!!" tecken efter sig och avslutas med 10st smily tecken är ingen kommentar som leder någonstans, möjligtvis med en viss förklaring till varför problemet uppstår är ju hjälpsamt för folk men endast en sådan onödigt kommentar finns det ingen mening med eller?

Allämna problem, tips om åtgärder vid problem, tips om vad kolla upp vid köp, vad som brukar tjorva på just denna modell osvosvosv sparas givetvis, samt alla annan användbar information och personliga erfarenheter.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Skoter: Polaris Pro X 440rr -08? Trodde det var en XCR -92 eller något sådant. men kanske blir en 08a när man byter dyna.
 
R

Robin

Skoter: Polaris Pro X 440rr -08? Trodde det var en XCR -92 eller något sådant. men kanske blir en 08a när man byter dyna.
XCR 600 -95 enligt reg bevis, men pga de modifikationer jag gjort på den har jag valt att döpa om den till något mer passande eller är det helt olagligt?.
På samma sätt som en IQ 440 med 600 motor inte längre är en 440 enligt allmänheten eller?

Pro X pga utförandet
440 pga motorn cc antal
rr= racereplica
-08 pga bygget den var klar år 2008

Du bör göra liter mer research innan du utalar dig om något du inte vet någonting om.

Är det något mer du har att kommentera så skriv gärna ett pm istället då detta är helt ot.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jag tycker det är helt ok att du döper om den efter bygget. Har du en 440motor i ett prox chassi så är det ju helt rätt. Därimot tycker jag du kan skippa -08. Då tror man genast att det är en ny skoter. Skriv då istället -96/-08. Eller -01/08 om motor chassi är -01.
 
R

Robin

Jag tycker det är helt ok att du döper om den efter bygget. Har du en 440motor i ett prox chassi så är det ju helt rätt. Därimot tycker jag du kan skippa -08. Då tror man genast att det är en ny skoter. Skriv då istället -96/-08. Eller -01/08 om motor chassi är -01.
Då kan jag ju lika gärna skriva -95/01/03/05/07/08 ;) om jag ska döpa den efter alla olika årsmodeller det är på den hehe.
Jag väljer 08 eftersom skotern blev klar år 2008. På samma sätt som om tex en 97as indy inte blir en 88as indy bara för att den använder samma huv.

Aja men nog med OT snack nu grabbar dessa frågor behandlar inte alls trådens igentliga syfte. Har någon någon synpunkt om min skoter så Pm;a mig istället.

Nu vill jag veta vad ni tycker om skoterbanken, tips om felaktigheter osv, inget annat trams! thats it! :laugh:
 
R

Robin

Lyfter en gammal tråd med en liten utskällning.
Jag ser ej nöjet i att försöka förstöra vår fina skoterbank med oseriös information! Då ska man ej inte heller sedan klaga på att banken ser ut som den gör. Behöver givetvis inte vara så att det är samma person som klagar som sabbar men det gör hursomhelst arbetet väldigt irriterande med att försöka städa upp i skoterbanken.
Fick bla in den här informationen idag, ska tilläggas att det inkommer ca 1 sånt här inlägg per dag in till skoterbanken.
 
Last edited:

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Borde man inte kunna ip logga dom som gör detta å banna dom från forumet? typ som dr penis