Skoterbanken

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Står att MXZ:a 600 -02 är trippel, och att MXZ:a 600 -01 har 1 cyl?:stupid:
Är det twin båda 2 lr hur är det?
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Jag har gett upp hoppet om skoterbanken. Sånt jag rapporterat för mer än två år sedan via "Konstigheter i informationen? Hjälp oss hålla ordning i banken!" / "synpunkter på skoterrecension" länken har fortfarande inte åtgärdats (och styrkt via att bifoga länkar till korrekta uppgifter) har fortfarande inte blivit åtgärdat. (länk till mitt tidigare klagomål här)

Antar att jag kommer att hinna byta bort min nuvarande maskin innan sånt är åtgärdat och vete tusan om jag då har lust att lägga in en recension om den? Hade tänkt göra det för länge sen, men tappade sugen.

[/end rant - for now]
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Jo... och det saknas en massa modeller, infon är ofta fel och alla årsmodeller finns ofta inte med heller. T.ex står det att et300 fanns 1986 & att br250 hade 18 hk -82 och 23 -84...
Bensinförbrukningen är också alltid fel, på t.ex -1998 modell kan de stå 1.5 liter per mil och sen på 1999:an står det 3.4 :stupid:

Tycker seriöst att man ska ta och se över skoterbanken faktiskt. Använder det säkert varrannan dag trots att informationen ofta är helt fel...
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det finns väll en tråd om skoterbanken och i den står det att dom håller påa tt rensa upp i den och fixa till infon.
Det är ju ganska mkt som ska fixas så de skre ju inte på en dag.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Det finns väll en tråd om skoterbanken och i den står det att dom håller påa tt rensa upp i den och fixa till infon.
Det är ju ganska mkt som ska fixas så de skre ju inte på en dag.

Den tråden är väl startad för flera månader sen om inte tom 1 år sedan


SÅ mycket kan väl knappast finnas att rensa så det tar flera månader


Men vill ansvariga för skoterbanken ha hjälp med detta så hjälper jag gärna till, skoterbanken blir ju inte direkt till någon större använding när man får ta det mesta som står där med en STOR nypa salt

Detta är såklart inte dom som adimistrerar bankens fel (förutom att det verkar ta väldigt länga att fixa) det är ju folk här som antingen är för okunniga om maskinerna dom äger eller tycket det är kul att sitta och skriva en massa skit och skicka in
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Står att MXZ:a 600 -02 är trippel, och att MXZ:a 600 -01 har 1 cyl?:stupid:
Är det twin båda 2 lr hur är det?

Dom tycker väl bara att man ska titta på båda och räkna ut medelvärdet för att få reda på sanningen, låter väl ganska logiskt när man tänker efter?
 
R

Robin

Jaosef: Åtgärdat!

maqqe17: Åtgärdat!, bränsleförbrukningen är dock något som man inte kan sätta upp att den och den skoter tar si och så mkt soppa eftersom det varierar så pass mkt från förhållande till förhållande. Ang. hk antalet i br250 modellerna, stämmer det ej? vad är då rätta antalet?

Som sagt finns lite små fel här och var som ibland slinker igenom, men att påstå att det är skoterbankens fel tycker jag är fel att säga. Skoterbanken är uppbyggd delvis på fakta men också till stor del av personliga erfarenheter. Samt att det MINST 1ggr per kommer in "oseriös" fakta så som tex nya modellnamn som inte finns med 999503hk osvosv.

Men det är på gång och går frammåt fort.
Tycker mig inte se någon kunna klaga på Arctic cats avdelning längre vilket är glädjande.
 
R

Robin

Den tråden är väl startad för flera månader sen om inte tom 1 år sedan


SÅ mycket kan väl knappast finnas att rensa så det tar flera månader


Men vill ansvariga för skoterbanken ha hjälp med detta så hjälper jag gärna till, skoterbanken blir ju inte direkt till någon större använding när man får ta det mesta som står där med en STOR nypa salt

Detta är såklart inte dom som adimistrerar bankens fel (förutom att det verkar ta väldigt länga att fixa) det är ju folk här som antingen är för okunniga om maskinerna dom äger eller tycket det är kul att sitta och skriva en massa skit och skicka in
Tro mig det tar väldigt mycket tid att kika ingenom varenda liten modell. Först och främst ska all fakta se så det överens stämmer med verkligheten, finns det någon mindre känd modell måste man leta fram rätt info vilket inte alla gånger är jättelätt, därefter ska skitsnack tas bort, dela upp meningar, sätta punkter osvosv så det blir läsförståligt osvosv som inte ens är värt att nämna, detta på varenda lilla modell.
Samtidigt som det kommer in ny fakta kontinuerligt som ska hållas i topptrimm.

Viserligen har man legat litegrann på latsidan under sommarmånaderna under semester å dyrligt, men nu så fort snön daler ner igen så infinner sig insperationen och arbetet går frammåt..

Men som sagt finns mycket att göra men det går frammåt.
Även om det inte märks eftersom man kan ju inte klaga på det som är rätt och riktigt tydligen..
 

Strikemaster

Välkänd medlem
12 sept 2008
110
0
6
S:a Norrland
Jag har gett upp hoppet om skoterbanken. Sånt jag rapporterat för mer än två år sedan via "Konstigheter i informationen? Hjälp oss hålla ordning i banken!" / "synpunkter på skoterrecension" länken har fortfarande inte åtgärdats (och styrkt via att bifoga länkar till korrekta uppgifter) har fortfarande inte blivit åtgärdat. (länk till mitt tidigare klagomål här)

Antar att jag kommer att hinna byta bort min nuvarande maskin innan sånt är åtgärdat och vete tusan om jag då har lust att lägga in en recension om den? Hade tänkt göra det för länge sen, men tappade sugen.

[/end rant - for now]
Håller med.

Har för länge sedan lämnat synpunkter ang skoterbanken via länken angiven på skoterbankssidan men inget händer. Jag har lämnat recension på min skoter men när man sedan läser det som lagts in i banken så är tum upp och ner helt fel och inte det jag valde i rullisterna när jag lämnade recensionen. Detta har jag som sagt försökt få ändrat men utan resultat så därför gjorde jag en till likadan recension idag. Nej just det, samma fel det jag valt i tum upp och ner stämmer inte. Så nu vill jag att mina två, fö de enda, recensionerna för Lynx adv 550 2008 tas bort. Det är numera bevisat, iaf för mig, att det som redovisas i skoterbanken inte stämmer med det som recenseterna angivit.

Det jag angav i tumlistan var som följer:
+ Bra familjeskoter
+ Härlig komfort
+ Billig i inköp

- Låter för högt
- Dålig toppfart
- Svår att meka med själv

Ni kan ju gå in och kolla vad det står.

// Lars
 
R

Robin

Håller med.

Har för länge sedan lämnat synpunkter ang skoterbanken via länken angiven på skoterbankssidan men inget händer. Jag har lämnat recension på min skoter men när man sedan läser det som lagts in i banken så är tum upp och ner helt fel och inte det jag valde i rullisterna när jag lämnade recensionen. Detta har jag som sagt försökt få ändrat men utan resultat så därför gjorde jag en till likadan recension idag. Nej just det, samma fel det jag valt i tum upp och ner stämmer inte. Så nu vill jag att mina två, fö de enda, recensionerna för Lynx adv 550 2008 tas bort. Det är numera bevisat, iaf för mig, att det som redovisas i skoterbanken inte stämmer med det som recenseterna angivit.

Det jag angav i tumlistan var som följer:
+ Bra familjeskoter
+ Härlig komfort
+ Billig i inköp

- Låter för högt
- Dålig toppfart
- Svår att meka med själv

Ni kan ju gå in och kolla vad det står.

// Lars
Där håller jag med dig litegrann och har även noterat de mail du skickat.
Men av någon anledning går den informationen inte att redigera i efterhand av någon anledning.
Troligtvis så är det första skribenten som valt in den informationen som står där nu och inte du.

/Robin
 
R

Robin

Jag har gett upp hoppet om skoterbanken. Sånt jag rapporterat för mer än två år sedan via "Konstigheter i informationen? Hjälp oss hålla ordning i banken!" / "synpunkter på skoterrecension" länken har fortfarande inte åtgärdats (och styrkt via att bifoga länkar till korrekta uppgifter) har fortfarande inte blivit åtgärdat. (länk till mitt tidigare klagomål här)

Antar att jag kommer att hinna byta bort min nuvarande maskin innan sånt är åtgärdat och vete tusan om jag då har lust att lägga in en recension om den? Hade tänkt göra det för länge sen, men tappade sugen.

[/end rant - for now]
Ang vilken modell och vad är det som är felaktigt?
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Ang. hk antalet i br250 modellerna, stämmer det ej? vad är då rätta antalet?
quote]

Vet inte säkert men Et250 hade 23 och det står ju de på dom flesta årsmodeller i skoterbanken så man kan väl utgå från att de ska va 23... nån som vet säkert? För övrigt tillverkades den till år 2000 (och fortfarande i kanada enligt wikipedia) och inte 89 eller va de står på skoterbanken men de spelar ju inte så stor roll...den är väl i stort sett oförändrad under hela tillverkningstiden...
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Ang vilken modell och vad är det som är felaktigt?
Polaris XC600sp -05. Bilden stämmer inte. De som togs in i Sverige var 50-årsjubileumsutgåvorna som såg ut så här. Bilden är lånad från polarisman.com

Mikael - tack för erbjudandet. :) Känner att jag har för "smal" kunskap för att vara till extremt stor hjälp. Har någorlunda koll på sånt som jag själv ägt, men i övrigt har jag inte världens bästa koll på detaljer eller teknisk kunskap.

Förstår att det kan vara ett rätt tidskrävande arbete att hålla ordning på alla detaljer, i synnerhet sånt som behöver dubbelkollas. Är själv verksam på ett internationellt, icke-skoterrelaterat, forum så jag vet att vissa saker kan ta djävulskt mycket ideell tid och vara riktigt irriterande också att reda ut.
 
Last edited:
R

Robin

Polaris XC600sp -05. Bilden stämmer inte. De som togs in i Sverige var 50-årsjubileumsutgåvorna som såg ut så här. Bilden är lånad från polarisman.com
Det har du helt rätt i, är en -04 på bild i skoterbanken.
Dock är detta också något som inte går att redigera i efterhand av någon anledning men ska försöka fixa det ändå.

Edit: Det ska nu vara under behandling och förhoppningsvis så visas rätt bild snart. :)

Men som jag har sagt i tidigare trådar, det uppskattas skitmkt med noteringar om vad som är felaktigt, det hjälper en hel del även om varje maskin i hela listan gås igenom.

Mvh/Robin
 
R

Robin

Som yttligare ett exempel på vad man dagligen möter i skoterbanken:

Ska man fälla någon syndabock så har ni här ett prakt exempel på varför det kan se ut som det gör ibland.
Förstår dock inte vad det är som är det stora nöjet med att skriva ett sånt här inlägg. Författaren utpekar bara sig själv som extremt omogen och dumförklarar sig själv, korkat är bara förnamnet.
 
R

Robin

Polaris XC600sp -05. Bilden stämmer inte. De som togs in i Sverige var 50-årsjubileumsutgåvorna som såg ut så här. Bilden är lånad från polarisman.com
Du som väntat så länge, men nu ska bilden tydligen vara fixad i fredags ;)