Skoterbilder

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Haha, roligt, de är en hermelin :p

En mink är mycke större och byter inte till vinterpäls, den är brun året om.

Kul bild Bamsegrill!
Tror jag ska ta ur min fot ur munnen nu :eek: saken är att mina fingrar skrev innan hjärnan va ikopplad... ja jag har jägarexamen LOL
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
den skottar på fint på vattnet. å ja har 38as matta å du som har 44 borde ta dig ännu bättre.

dock vet ja ju inte hur den går på sommarn de borde ju polaris_snow veta då han kört sin sks på vattnet på sommarn. där ja körde var ju inte så långt på vattnet
Fint det :) Ska bli kul att prova sen :) Den fick inge vatten på variatorn då alltså?
 
D

Deleted member 6797

Fint det :) Ska bli kul att prova sen :) Den fick inge vatten på variatorn då alltså?

inte det, iaf inte va ja märkt för den slirar då inge på remmen efter körningen där
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Very nice indeed :) Men det ska vara varmare än -20 innan jag provar utifall man sjunker :p
ingen risk om du håller gas och har fart ifall du är lite skrajj ;)

kolla lite bilder på min pixbox så ska det finnas lite vattenkörning

http://www.pixbox.se/pic_show_id20098042.html
där vars jag körde då var det brant ner mot vattnet och stortsett skidspetsarna i vattnet, går fint fasten man får stänk på remmen ;)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
ingen risk om du håller gas och har fart ifall du är lite skrajj ;)

kolla lite bilder på min pixbox så ska det finnas lite vattenkörning

http://www.pixbox.se/pic_show_id20098042.html
http://www.pixbox.se/pic20098042 där vars jag körde då var det brant ner mot vattnet och stortsett skidspetsarna i vattnet, går fint fasten man får stänk på remmen ;)
Men det borde väl nästan gå att gå ut stillastående med en 800 med 44mm kammar? :) Ahh det blir att prova sig fram iaf :)
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Men det borde väl nästan gå att gå ut stillastående med en 800 med 44mm kammar? :) Ahh det blir att prova sig fram iaf :)
en 800a är perfekt på vatten, orkar allt! men det är ju bara att testa sig fram med mindre å mindre fart, det dåliga med korta är att man kan stegra över på vatten för lätt när det börjar gå för sakta


lite värmande bild ;)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
en 800a är perfekt på vatten, orkar allt! men det är ju bara att testa sig fram med mindre å mindre fart, det dåliga med korta är att man kan stegra över på vatten för lätt när det börjar gå för sakta

http://www.pixbox.se/pic22008908
lite värmande bild ;)
Haha det skulle vart sånt där väder ute om man ska prova gränserna :) Så man slipper frysa ihjäl :p Ja som sagt prova prova :)
 
D

Deleted member 9532

finns inte risken med för höga kammar att det drar in för mycket vatten i tunneln och man sjunker?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
men det är ju bara att testa sig fram med mindre å mindre fart, det dåliga med korta är att man kan stegra över på vatten för lätt när det börjar gå för sakta

Jo tack jag vet :D stog med skidorna nere i vattnkanten o gasa för att åka på "rullen" över för 5e ggn men då blev man för kaxig =P

men nu e den 345.. så nu går det bättre =P





:laugh:
 

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Idag hadde det kommit snö när jag vaknade så jag passade på att åka lite :p För mer snö lär det inte bli här nere :argh::bawling: Just nu är det nästan 2 grader plus ute o småregnar :mad:



 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Här kommer 2 bilder från dagens tur. Det var lite små kallt -24C när jag for och när jag kom hem hade det blivit -26C, jag var lite kall i början på turen men efter en fastkörning där ena skidan hamnade över ett vindfälle och den andra under:eek: och jag fick ta fram sågen (tur man har det med sig) för att komma loss så hade jag fått upp lite värme iaf:)
Det var helt ok med snö skulle gissa på minst ca 100cm med PUDER:rock:

Nytron kunde gärna fått ha en stressfläkt när det nu finns så mkt snö men vet inte hur den då skulle hålla den har ju trotts allt snart gått 700mil under de 14 månaderna som jag haft den