Skoterbrillor, Tips

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Hej,

Är påväg att beställa ett par nya googles till vintern men är inte riktigt hemma på vad som är bra i djungeln.

Någon som har erfarenhet av Scotts 89Xi Turbo eller HiVoltageIII SnowX
http://scottusa.com/product/144/301/hivoltageiii_sno

http://scottusa.com/product/144/296/89xi_turbo

Skall köpa i USA så priset spelar ingen roll. Skriv gärna och berätta vad ni kör med och erfarenhet kring dessa. Behöver absolut inte vara Scott. Typ hur linsen funkar i olika väder och hur lätt den immar. Är ute efter en lins som funkar allround.

erkehe

Välkänd medlem
17 jul 2007
164
0
6
Umeå
Tja! Själv kör jag me "Dragon" jävligt snygga helst modellen med spegelglas! Dom funkar fint.. immar inte! KÖÖP! pris med spegelglas ligger under 1000lappen, även för mej att dom kommit med en ny model :)

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Oakley MX Crowbar sitter i skoterhjälmen.
Ett antal olika färger (och inte minst många olika linser), skön passning mot huden (som inte går sönder) och förhållandevis lågt inköpspris. 545:- minns jag att jag betalade vid dess introduktion.
400:- för en lins är dock att ta i... Sen är de på gränsen till för stora för min Premier-hjälm, men passar annars exakt. (bökigt som fasiken att ta av sig dem iom nässkydd finns på både hjälm och gogglar)

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Kör själv med Spy Targa crossbrillor och är hur nöjd som helst. Billigaste varianten av Spy men jäkligt prisvärd, billiga glas är det också till dom. Bra ventilation och passform. Finns några dyrare modeller bl.a. Spy Alloy som är nästan dubbelt så dyr men det är bara utseendet som skiljer dessa två åt.

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Spy Targa glasögonen, Immar de inte igen??? Jag har aldrig provat dem till skoteråkning! Funkar de bra tillsammans med andningsmask?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
De har samma ventilation som Alloy glasögonen och mina immar bara igen om man står still och flåsar en längre stund, inga problem när man kör