Skoterhandlare runt Dalarna

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
Hej! Någon som vet om det finns någon skoterhandlare kring Dalarna där man kan lämna in skotern utan att byta mot någon ny?
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
det kan nog va svårt överhuvudtaget, och om dom ens skulle gå med på det så kan du räkna med att få piss å ingenting antar jag. varför inte sälja privat?
 

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
det kan nog va svårt överhuvudtaget, och om dom ens skulle gå med på det så kan du räkna med att få piss å ingenting antar jag. varför inte sälja privat?
Nej det hade jag nästan räknat med. Haft den ute på annons ett tag nu men verkar inte finnas något intresse.
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
ok, tråkigt när det blir sådär. Men allt är till salu för rätt peng:) får man fråga vad det är för maskin som är så svårsåld?
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
snygg maskin, men är det för att den är "kort" tro, är väl svårare att sälja såna nu i nya långmaskinstider. tråkigt när det blir sådär, jobbigt med kanske rätt stora ekonomiska förluster. Men jag tror ändå på att du ska fortsätta sänka den lite hela tiden. Tror det blir svårt att hitta någon som bara köper in den då de flesta lagren verkar fulla eftersom folk byter skotrar som underkläder:) Men försök å få tag på någon firma som kanske bara kan säga annars vad dom skulle givit för den om dom kunnat tagit in den, för då är det ju bara pressa ner ditt blocket pris till strax över vad firman skulle givit, då har man ett hum och man gör lite "vinst" ändå.
 

selektha

Medlem
13 dec 2013
38
0
1
Piteå
I annonsen står det att du kan tänka dig att byta mot en längre maskin, har du pratat med en handlare om att lösa in den i byte mot en kanske längre och nyare maskin och lägga en slant emellan?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Är nog tyvärr så verkligheten ser ut för korta maskinen just nu.
Fick erbjudande att köpa en kort polaris 14 helt ny för ett väldigt rabatterat pris, så billigt att jag var väldigt nära på att slå till. Men kom sedan på att köper jag den så kommer den inte gå att sälja iväg sedan heller när jag kommit på att den inte används..
Så för att sälja en kort maskin nu så måste den vara riktigt billig och inte änns då är det speciellt lätt.
Alltså är 65k för en 11:as kort lynx för mycket.
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Det är trist att ingen vill ha dom korta längre, som det ser ut i dagsläget så kommer jag förmodligen gå 10-15tkr back på 25mil för min korta maskin


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

to0mmm

Välkänd medlem
27 okt 2012
254
0
16
Gagnef
I annonsen står det att du kan tänka dig att byta mot en längre maskin, har du pratat med en handlare om att lösa in den i byte mot en kanske längre och nyare maskin och lägga en slant emellan?
Jo det var så jag hade tänkt först, hittade 2 olika som jag var sugen på men i sista stund så blev dom sålda.. och nu får jag köpa en ny m8000 ltd-14 för 100k som gått 11 mil, dock privat, därför vill jag försöka sälja iväg min nu så fort som möjligt :)