Skoterköp Hjälp

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Tänkte till nästa säsong köpa min första egna skoter, och de kommer bli en 2012.

Detta är hur jag kommer använda den.
1. ta familjen ut med pulka och grilla/fiska
2. sladda leder när de inte är allt för tungt, men kladdrulle.
3. Kunna leka själv.

Har länge varit inne på commandern, men vill inte bli besviken vad gäller lekandet. så kanske skulle funka lika bra med en crossover skoter och bara dreva ner den någon kugg.

Vad tipsar ni om? De räcker nog med en 600, för många höga kostnader som kommer med 800. vill gärna ha minst 38 matta så man slipper lägga ut 1000 lappar för att byta de första man gör.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Alltingen lynx commander eller nytro xtx skulle jag gått på. Commandern är lite mer arbets och touringbetonad. Hade själv helt klart gått på commander iallafall om jag hade de krav du har.
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Alltingen lynx commander eller nytro xtx skulle jag gått på. Commandern är lite mer arbets och touringbetonad. Hade själv helt klart gått på commander iallafall om jag hade de krav du har.
Jo de är väl därför jag har varit inne på just commandern. Fast började mest tänka att om man tar ex. en x-trim 600 eller renegade 600 backcountry och drevar ner någon kugg så borda de ju funka alldeles ypperligt att dra med även en kladdrulle. Och dessutom kanske lite mer roligt att leka med sedan.