Skoterkläder? Tips?!

Androl_Martin

Medlem
4 nov 2007
8
0
1
Hejsan.

Jag ska köpa mitt första skoterställ nu, men jag behöver lite tips. Det ligger även till så att min budget inte är allt för stor. Jag har kollat en del på Snowpeople's kläder, och även Hallvarsson's. Jag är mycket tacksam för allt ni har att tillägga angående kläderna.

Mvh Martin.
 

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
Hejsan.

Jag ska köpa mitt första skoterställ nu, men jag behöver lite tips. Det ligger även till så att min budget inte är allt för stor. Jag har kollat en del på Snowpeople's kläder, och även Hallvarsson's. Jag är mycket tacksam för allt ni har att tillägga angående kläderna.

Mvh Martin.
Rekomenderar halvarssons.Eller varför inte Tobe?
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
kör på TOBE kläderna finns fan inga bättre/snyggare freerider kläder. sen att dom e från östersund/hammerdal är ju oxå ett jätte plus =)
finns att köpa på www.peperformance.se eller nån skoterhandlare nära dig oxå säkert.
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Skalprincipen hela vägen för min del. Det ger en hel del att välja på då det finns mycket på snowboard/skid-marknaden.

Kör själv volcom, både jacka och byxa, främst då de har 'zip-tech' vilket gör att man drar fast jackans snölås i byxorna så man omöjligt kan få in snö där.
 

Androl_Martin

Medlem
4 nov 2007
8
0
1
Tack för alla tips! Jag var in och kollade på Tobes kläder www.peperformance.se, det var ruskigt bra priser på kläderna. Dock var det mesta slutsålt, tråkigt. Jag har även hittat kläder på www.idefixteko.se. Jag ska fortsätta hålla ögona öppna, och är tacksam för alla förslag som kommer in :)
 
E

ejwbegysv

Jag har 2 olika ställ i min kollektion..

1 ställ tjocka kläder när det är riktigt kallt.. och en uppsättning lite tunnare för påsk och när man ska köra aktivt...
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Skalprincipen hela vägen för min del. Det ger en hel del att välja på då det finns mycket på snowboard/skid-marknaden.

Kör själv volcom, både jacka och byxa, främst då de har 'zip-tech' vilket gör att man drar fast jackans snölås i byxorna så man omöjligt kan få in snö där.
Håller med fullt ut... varför skall man måsta köpa kläder som "heter" skoterkläder? Fattar inte, snowboard/skidkläder är ju grym kvalité på. Tycker märken som tex Tobe verkar vara otrolig B-kvalla! Min personliga favorit när det kommer till vinterkläder är helt klart Burton. Snygga kläder med grymt bra kvalité.
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Håller med fullt ut... varför skall man måsta köpa kläder som "heter" skoterkläder? Fattar inte, snowboard/skidkläder är ju grym kvalité på. Tycker märken som tex Tobe verkar vara otrolig B-kvalla! Min personliga favorit när det kommer till vinterkläder är helt klart Burton. Snygga kläder med grymt bra kvalité.
Kan ju säga att Tobe är inte B-kvalla som du säger!

Slednecks är däremot skit kläder.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
jag har haft halvarssons men använder nu tobe och kan säga att båda märkena är ett bra köp. Halvarssons är otroligt varma och bra kvalité på, ett + är att de har en uttagbar innerjacka/innerbyxa i flesta av sina modeller. Men kläderna kan vara lite tunga ibland.
Tobe är också bra, inte direkt något ställ där du bara behöver jackan och byxorna, men det ger stor valmöjlighet att välja "kläder efter väder" vilket kan vara skönt då det blir lite varmare och man slipper svettas som en tok i onödan. Båda har då fungerat riktigt bra för mig och ett + med tobe är att de har snölås i midjan, riktigt bra då man surfar runt i pudret o djupsnön.
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Håller med fullt ut... varför skall man måsta köpa kläder som "heter" skoterkläder? Fattar inte, snowboard/skidkläder är ju grym kvalité på. Tycker märken som tex Tobe verkar vara otrolig B-kvalla! Min personliga favorit när det kommer till vinterkläder är helt klart Burton. Snygga kläder med grymt bra kvalité.
äger du ens nå TOBE kläder själv?(tror fan inte de)
hade du gjort de så hade du inte ens funderat på att skriva så där.
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
äger du ens nå TOBE kläder själv?(tror fan inte de)
hade du gjort de så hade du inte ens funderat på att skriva så där.
Du kanske inte läste att jag skrev "Verkar". Och om jag tycker det verkar vara dålig kvalité så har jag självklart inte köpt det och äger därför inte nå Tobe kläder. Ta det inte så personligt bara för att du tydligen äger sådana kläder själv. Det här är ingen tävling, jag gav bara mitt tycke.
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Du kanske inte läste att jag skrev "Verkar". Och om jag tycker det verkar vara dålig kvalité så har jag självklart inte köpt det och äger därför inte nå Tobe kläder. Ta det inte så personligt bara för att du tydligen äger sådana kläder själv. Det här är ingen tävling, jag gav bara mitt tycke.
Ett tycke utan erfarenhet.
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Hahaha det här är bara för komiskt för att ens diskutera :)

jag kör **** allt annat är skit, jag har på mig **** allt annat är skit. väx upp.
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
jag har haft halvarssons men använder nu tobe och kan säga att båda märkena är ett bra köp. Halvarssons är otroligt varma och bra kvalité på, ett + är att de har en uttagbar innerjacka/innerbyxa i flesta av sina modeller. Men kläderna kan vara lite tunga ibland.
Tobe är också bra, inte direkt något ställ där du bara behöver jackan och byxorna, men det ger stor valmöjlighet att välja "kläder efter väder" vilket kan vara skönt då det blir lite varmare och man slipper svettas som en tok i onödan. Båda har då fungerat riktigt bra för mig och ett + med tobe är att de har snölås i midjan, riktigt bra då man surfar runt i pudret o djupsnön.
Tvivlar inte på att tobe gör bra prylar, däremot har nog i princip alla skid/snowboardkläder snölås i midjan.
Tycker dock tobe verkar vara lite i dyraste laget. Fast å andra sidan är alla märkeskläder för dyra.

Förresten säger många i min bekantskapskrets att Snickers(!) gör eller gjort tidernas bästa skoterkläder.
 

Simon0

Välkänd medlem
14 okt 2007
154
0
6
Östersund
Snowtrade har 50% rea på sina Slednecks kläder. Jag köpte mig ett par byxor där i från och jag är riktigt nöjd, skitsnygga!:)
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Snowtrade har 50% rea på sina Slednecks kläder. Jag köpte mig ett par byxor där i från och jag är riktigt nöjd, skitsnygga!:)
Vet dom är snygga, men efter en tvätt så försvinner mönstret!
Dom blir extremt lätt blöta!
Dom är kalla!
+ att dom tål inte värme över många grader för att det ska bli stora bränn märken så slednecks byxor är inget för dom som kör cross på vintern.
 

Hoooper

Aktiv medlem
6 aug 2006
54
0
1
Kör med Snowpeople, tycker det är bra kläder om man tittar på priset, har aldrig provat tobe men dom är säkert bra, tycker det är lite för mycket pengar för min plånka bara.