Skoterkläppar i Kalix

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Stod idag vid Kalixkyrkan och väntade på att kompisen skulle tanka skotern när ett gäng kläppar typ 6-7st kommer med sina sxv och andra liknande skotrar,
först så var dom bara tvungen att korsa vägen 1.5meter från en gångtrafikant för att sedan köra uppför slänten och spruta snö över vägen med ett stort snömoln runt denne man ,
När dom sen hade kört upp 2-3ggr så kommer det en kvinna gående med sin barnvagn och åter igen så är dom tvungen att korsa vägen utan hänsyn till gångtrafikanter.
Hur tänker dessa snorungar när dom med pipor på sina skotrar kör med fulla spjäll på båda sidor om en kvinna med barnvagn och sedan matar på uppför slänten så att hon också får en massa snö på sig.

I efterhand så blir jag sur på mig själv för att egentligen så skulle jag åkt ner till dom och sagt hur djävla dum i huvudet dom var.
 

deji

Välkänd medlem
Förmodligen stod dessa gossar längst bak i kön när gud delade ut hjärnor, dom fick slåss med Anna Anka om näst sista platsen! Vi har såna där kläppjävlar i Luleå oxå som kör med både cross och skoter efter isvägen som kommunen plogar upp för skridskor och gående, det förstör så mkt för oss andra när dom beter sig på det där viset!
Men det är väl fränt att visa upp sig med pipor och slutburkar å all annan skit som lever om. Nä stryk ska dom ha!
 

Highlander

Välkänd medlem
4 jan 2011
252
0
16
Aneby
Är dom myndiga så är det bara och sätta dom i straff arbete, och är dom inte det så sätt föräldrarna i straffarbete istället.
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Man kan ju bara önska att dom får polisen på sej rejält, tveksam om nåt annat hjälper, om ens de... Hoppas dom även beslagtar "olagliga trimdelar" å skickar på destruktion...
 

Highlander

Välkänd medlem
4 jan 2011
252
0
16
Aneby
Bara för att man är ung får man inte vara hur dum som helst , det är sånt här idiotiskt uppförande som skapar åldersgränser. Lek hur mycket ni vill och kör hur fort ni vill MEN INTE BLAND FOLK.
Varför tror ni att det är effektbegränsingar på motorcyckel för yngre förare ?
Alla gör fel men det viktigaste är att man inte gör om dom !
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Bara för att man är ung får man inte vara hur dum som helst , det är sånt här idiotiskt uppförande som skapar åldersgränser. Lek hur mycket ni vill och kör hur fort ni vill MEN INTE BLAND FOLK.
+1 på Highlander.
tror inte att mannen eller kvinnan med barnvagnen tänkte "Äh dom var ung, då gör det inget"
tror mer att nästa gång det blir debatt om skotrar så kommer det bli 2st extra på förbudssidan.
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
"Men nog måst dom få leka, dom har ju så roligt!" -Kalixföräldrar
De var just därför jag skrev som jag skrev om polisen, just för att antagligen så bryr dom sig inte ett skit i vad andra säjjer åt dom, men en rejäl utskällning av polis, samt böter och helst beslagtagning av effektsystem... Då kanske de blir kännbart för dom.