Skoterkunniga Hjälp!

David

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Vexala Finland
Är ute efter en skoter nu och vet inte riktigt vad jag ska välja. Hade en Yamaha V-max 600 sx -97 förut och den var jag nöjd med men nu ska jag handla en ny skoter och vet inte riktigt vad. Är enbart intresserad av Yamaha och Ski-Doo. Har funderat lite på srx eller en nyare V-Max respektive Mxz -99. Ni som prövat och kan mycket skotrar, vad tycker ni? Tips mig om skoter och skriv för respektive nackdelar. Som tex jag har för mig srx käkar mkt tändstiff mm. Och den känns även som den kan vara lite för tung.

RESPEKTERA! Jag vill inte ha några svar från sånna som tycks kunna efter läst tidningar eller märkesfasta som bara testat ett märke!
Vill ha svar från er som har bra erfarenhet och kan skotar mycket bra!
 

David

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Vexala Finland
Funderar även på tex mach1, z och formula modellerna. Vad är skillnaden på dem jämfört med srx och dom. Vikt etc! Väldigt tacksam för alla seriösa svar!
 

Rayden82

Medlem
1 jan 2000
44
0
1
myten med tändstiften är till viss del sann. men det handlar dock enbart om att man inte varmkört noga eller pumpgasat med kall motor. har själv kört 2 hela vintrar på 6 stift.
 
B

Blahanankv

Har för mig att mxz 99 är lägre fram än de nyare och plogar därför mer utanför spåret
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Köp en Vmax sx 600-97 och va nöjd...men ett tips..sätt dit en hk matta så blir allt NÄSTAN perfekt..Lössnö egenskaperna kunde ha varigt bättre men sånt ät livet...har en sån själv och är hel nöjd med den..

 

diablo666

Välkänd medlem
1 jan 2000
198
0
6
Borlänge Sweden
Jag kan rekommendera en MXZ 700, en skoter med klös i och skön komfort, startar jämt i ur och skur. om man skulle säga nåt negativt så är den tunggasad men det är bara att kapa fjädrarna, jag har också upplevt den något framtung.
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Har själv en XTC 700 -98, är väldigt nöjd med den! En sån skulle ju vara ett alternativ.. grymt ljud;)
 

David

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Vexala Finland
NU kommer det här! Jag skrev i meddelandet att jag inte var intresserad av något annat än yamaha och ski-doo! Svårt att respektera de?!?!
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
jo den enda likheten är väll kubiken då då.. fast yamaha'n..skramlar åå polarisen går skruvfritt så tycvker ja du ska titta lite mer på andra märken än yamaha och skidoo.. för enligt mig så är polaris den bästa skotern inom den där prisgruppen som ligger runt 50000 du får iaf en jättefn .egde 01 för de pengarna..
 
J

Jolle

Om du gillar ski-doo så kan du väll testa lynx? samma motor och bättre dämpare på lynx,
isf är ju en enduro 01a jävligt fin