Skoterleder runt Dikanäs

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
Ska upp till Matsdal över nyår, ligger 2 mil från Dikanäs, men har ingen ledkarta. Någon som vet var man kan få tag i/köpa en sån? Nån som har tips på bra friåkning i området?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Borde finnas kartor nere på affären i Dikanäs, antingen på Hamreby eller ICA. Tror ärligt det är lite smådåligt med friåkning där, men eventuellt om du åker mot grönfjäll och kittelfjäll finns det en del.
 

kona_92

Välkänd medlem
18 jul 2008
204
0
16
sollefteå
Borde finnas kartor nere på affären i Dikanäs, antingen på Hamreby eller ICA. Tror ärligt det är lite smådåligt med friåkning där, men eventuellt om du åker mot grönfjäll och kittelfjäll finns det en del.
de va länge sen "Hamreby" la ner, det heter nå anant nu.
(men även jag säger Hamreby då jag sagt så hela livet)

dom har ledkarter där (vet inte om dom har den du söker)
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
OT:
:shocked: Är du säker?
Sist jag körde förbi.. var väl nån månad sen nu.. så satt då skylten uppe. Men det är klart att den kan sitta kvar även om affären nu heter nåt annat.
 

maddafagga

Välkänd medlem
5 dec 2007
116
0
6
Har för mig att statoil i Vilhelmina säljer ledkartor, kanske macken i Gäjka också har..
Hamrebys tror jag heter dikanäs sport & special men ingen skylt finns som säger det, själv kallar jag det för Albins! Det är iaf samma folk som alltid som jobbar där.

Det är nog Vilhelminabygdens skoterorganisations ledkarta du ska ha. har för mig det är den vi hade tidigare.http://www.vbs.vilhelmina.com/
 
Last edited:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
de va länge sen "Hamreby" la ner, det heter nå anant nu.
(men även jag säger Hamreby då jag sagt så hela livet)

dom har ledkarter där (vet inte om dom har den du söker)

Shit, att man missat det trots man åker förbi flera gånger per år! Eller kanske är därför man missat det.. Även jag har sagt Hamreby sen barnsben, det har alltid hetat så ;) Men öppet må dom ju ha iallafall! :)
 

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
Blir till och handla en karta på hamrebys då.


Precis, kör mot kittel så finns det möjligheter till riktigt fin åkning :)
vi ses där förresten! ;)
Var ska du vara då? Vi är fyra skotrar som gärna hakar på någon som är mer van i området? Hur länge är du där? Vi kommer måndag och stannar till lördag...