skoterleder!

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
det har vart ganska mycket snack om att ta bort all fri åkning av snöskoter. jag undrar bara blir det bättre att ha alla fartdårar på leder istället då?? jag tycker allafall att det är lite mesigt att mna bara ska få åka på leder ( om det blir så vill säga). MVH//robin
 
N

Nilla

Det är upp till er som är så kallade busåkare, hur ni vill ha det nu.
Det är ju ni som har ställt till det för oss alla skoteråkare, med att inte visa hänsyn för era medmäniskor.
Obs ta inte detta personligt nu.
Men så länge det finns skoterhatare så kommer det att finnas motstånd till allt som har med skoter att göra, och om man ger dom för mycket att klaga på så vinner dom mark och vi skoteråkare är förlorare som vanligt.
Med andra ord så håll er på eran kant och visa övermycket hänsyn för tex. skidåkare och andra friluftsfolk, även om det gör vansinnit ont i hela kroppen, bit ihop och tugga grus, så att det inte finns något att klaga på så kommer vi att ha kul utanför lederna iframtiden också tror jag...
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
jag förstår dig precis!! det är klart man får ta hänsyn till omgivningen. Men att åka lite fritt på fjällen lr ute på åkrar vad gör de? man kör ju inte över skidåkarna m.m. hur kul är det att sitta och åka på en led dagarna ut??:7
 
N

Nilla

Nej det är inte kul alla gånger. Det är ju självklart att man ska kunna att åka offpist.Men det jag menar är att vi måste kansk sticka en bit till och åka där det är lite mer avskilt från andra galningar.
Det kanske vore bättre att köra över dom iallafall, för dom kommer att köra över oss tids nog är jag rädd för.
 

eric1

Rookie sledder
1 jan 2000
16
0
0
Det verkar som om man måste kandidera till riksdagen nästa år, enkom för att verka som lobbist FÖR skoteråkning. Jag är så ##### trött på att allt som är roligt och adrenalinframkallande ska vara förbjudet!

Face facts: det är dyrt att ha kul! :)

 
T

trött

vi köper miljövänlig el för dyra pengar från ingnalina.
förbjuder fiske för våra egna.
gör bensin vansines dyr för våra små i realite förbrukningar.
så varför ska vi då tro att domm inte snart förbjuder skotern.


 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
vad spelar det för roll om man åker lite offpist om det inte är folk inärheten. det skadar väl inte att ha lite kul ibland! tänk på alla bilgalningar och såna som sitter på motorcyklar på sommrarna. det är ju samma sak!! tycker allafall jag.
 
N

Nilla

Kan bara hålla med Robban.
Och på sjön, ett ex. Jag bor på ostkusten och våran farled passerar ett sund som det är 5 knop igenom, och där står folket på bryggorna och hytter med nävarna om man kör lite för fort, men samma personer kör om mej som idioter (i kurvor, på omkörningsförbussträckor mm.)på vägen till och från Uppsala då är det inget snack om vem som är king of the road,då möter man döden närmare än en halvmeter i en timme i sträck!
Det är konstigt att det inte dör flera i trafiken...
 

anders3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
Men om man ska se det från deras perspektiv så kan man ju ändå förstå de markägare som blir förbannade över att det går tusentals spår över deras lägdor.. och man förstår även skidåkarna som inte blir speciellt nöjda över att möta en skoter i 100knyck mitt i skogen.

 
N

Nilla

Jag försvarar inte att det ska busåkas över huvud taget. Men det måste finnas någon frihet kvar, och med det menar jag att man ska hålla sej där det varken stör eller förstör.
Alltså frihet under ett stort ansvar.
 
E

elan250 deluxe

Ähh.. jag bryr mig inte vad alla sura gamla gubbar o gummor tycker.
FULLT ÖS MEDVETSLÖS!

/Elan250 deluxe
 

skoteruffe

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Till att börja med-- är alla ni som skriver här medlem i eran lokala skoterklubb?- om inte skäms!!!
Det är eran lokala skoterklubb som tillsammans med snofed/svemo touring som arbetar för att vi ska få fortsätta med den (någorlunda) fria körning som vi har idag.Lägg en hundring eller vad det nu kostar att vara med i skoterklubben, hjälp till någon gång med arrangemang eller sladdning/röjning och framför allt -- kör som folk-- så ska ni se att skoteråkningen har en ljus framtid!!!
 
B

Binge

Hur gammal är du-Elan250deluxe- ? Försök förstå att med den mentaliteten (eller snarare brist på)motarbetar du allt som skoterrörelsen står för, om alla resonerade som du skulle vi haft totalförbud sedan länge. Vill tokköra far på någon crossbana och gör det där (skulle tro att du ej duger till någon typ av seriös körning vare sej på bana eller led)
Det verkar finnas alldeles för många -sledneckswannabees-som inte har förstått att det i filmerna handlar om professionella förare som dessutom är sponsrade med skotrar etc.Dessa wannabees sitter hemma i soffan & blir taggade, far sedan ut på leden och ställer till det för oss andra!Väx upp för helvete innan det är för sent.....
 

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
elan250deluxe fult ös medvetslös! en skidoo elan går väl inte fortare än 30km/h så det spelar ju ingen roll!! hehe
 
S

Suneblytå

Den där elan250deluxe har ingen skoter, därför bryr han sej inte.
Men jag som bryr mej tycker att han aldrig ska få ha en skoter heller.
Hade det varit mitt barn som utalat sej så urbotat dumt så hada tagit ifrån denne skotern direkt så däså...